Re: zespół jelita drażliwego

From: "daga" <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zespół jelita drażliwego
Date: Fri, 27 Mar 2009 21:31:38 +0100

Moja grupa krwi to A ;)

Moja dieta nie jest ani nie była przepełniona 'paskudztwami' :), gdyż jestem
ciut przewrażliwiona na punkcie tego co jem. Jedzenie typu zupki chińskie
itp. jem raz na rok. Od czasu do czasu robie sobie 'dzień dziecka' i jem
chociaż troszkę czegoś z dziedziny tych złych, bo lekarz stwierdził, że
nadmierne ograniczanie w wieku 17 lat jest niedorzeczne i mam korzystać póki
mogę. Chociaz i tak mnie do takiego jedzenia nie ciągnie bo jak nie wezmę
tabletki to najczęściej to od razu zwracam.

Już w wieku 6 lat i 12 lat miałam mocne bóle brzucha ale po 2 tygodniach
zawsze samo przechodziło, w badaniach nic specjalnego mi nie wychodziło więc
przyczyna bólu nie była specjalnie znana. Teraz 4 miesiące o ile nie dłużej
się z tym zmagałam zrobiono mi mase badań ale znowu nic spacjalnego nie
wyszło, dopiero ednoskopia coś wykazała. Póki co jestem zadowolona, bo
dostałam tabletki po których mogę normalnie funkcjonować. Z pewnoscią też
jakiś wpływ na ból ma stres związany z różnymi egzaminami, testami itp.
możliwe tez że jest to uwarunkowane genetycznie, bo tata tez miewał problemy
z brzuchem...

Alergii na mleko nie mam, gdyż miałam robione na to badania.
Staram się teraz jeść regularnie, zapisuję wszystko co jem i sprawdzam po
czym występuje ból lub po czym się nasila.

Jeden z lekarzy zapropnował mi nawet wizytę u psychologa, jednak nie czuję
takiej potrzeby. Nie jestem osobą która się jakoś specjalnie często
stresuje, denerwuje itp. Jeżeli juz się to zdarzy to tłumię to w sobie, ale
próbuję to naprawić więc ćwiczę jeszcze więcej niż zwykle żeby odreagować i
jestem pewna że to coś pomoże :)

Pozdrawiam
Dagmara