Ryż smażony po chińsku

następny post »
From: Mania <w...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Ryż smażony po chińsku
Date: Tue, 29 Sep 2009 01:23:12 -0700 (PDT)

Witam serdecznie.

Pomimo, odszukania wielu przepisów, smaku ryżu, który kiedyś jadłam w
pewnej knajpie nigdy nie mogłam odnaleźć.
Zaczęłam więc kombinować i tak o to powstał ten przepis.
Potrzebne są:
ugotowana torebka ryżu, 2 jajka,1/4słoika marynowanych pędów fasoli
mung, 1/4 słoika marynowanych, pociętych w słupki pędów bambusa, jedna
łodyga selera naciowego, kolendra, marynowana chili, sos sojowy,
przyprawa chińska Kamis

Na rozgrzany w woku olej wlewamy rozbełtane jajka i zanim zdążą się
ściąć dorzucamy ryż. Następnie dorzucamy wcześniej posiekane dodatki,
pędy soi i bambusa na pół, seler w malutką kosteczkę, chili
najdrobniej jak się da (ja zrobiłam prawie pastę). Posypujemy mniej
więcej łyżką przyprawy i podlewamy 2 łyżkami jasnego sosu sojowego.
Posypujemy drobno posiekaną kolendrą (może być szczypiorkiem/natką).
Smażymy jeszcze 2 minuty.

Czas przygotowania około 15min.
Podane może być jako dodatek ja osobiście lubię jako samodzielną
potrawę z podaną z surówką oraz sosem słodko-ostrym tao-tao.

Pozdrawiam
Mania