Skórki owoców cytrusowych - jak?

następny post »
From: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Skórki owoców cytrusowych - jak?
Date: Thu, 29 Oct 2009 08:21:41 +0100

Witam.
Chciałbym wykorzystać skórki owoców cytrusowych, czy to do ciast, czy to
do herbaty - pomarańcza, mandarynka, grejfrut, cytryna.
Z tego co mnie wszyscy straszą, to wszystkie cytrusy są ostro pryskana
chemią przed transportem. I sądzę, że dotyczy to całej Europy. Mimo to
wielokrotnie widziałem jak "znani i lubiani" skrobią czy to cytrynę, czy
inny owoc, a nie sądzę, by mieli jakieś ekstra "nie pryskane".
Pytanie - czy temat jest wyolbrzymiony i wystarczy umyć taki owoc pod
bieżącą wodą, czy jednak należałoby zastosować jakieś inne zabiegi?
Jeśli tak, to jakie? Już myślałem, żeby może wrzątkiem czy nawet bo ja
wiem, detergentem jakimś, ale wtedy wypłuczę część olejków aromatycznych
(o wątpliwym smaku "Ludwika" już nie wspomnę).
Jaka jest Wasza wiedza i praktyka?

Maciej