Stary Dom.

101. Data: 2015-11-12 10:03:08

Temat: Re: Stary Dom.
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-11 o 21:52, Ikselka pisze:

> No i - podglądając kucharza jednak nauczyłam się czegoś: siekać tatar! Ach,
> ten sekwencyjny ciąg ruchów - gładzenie mięsa na desce, po czym szybciutkie
> stuk-stuk-stuk-stuk-stuk-stuk-stuk-stuk, i znów gładzenie... Jak tylko
> zdobędę odpowiedni nóż, pójdzie on w ruch :-)
>
> PS. Jaki OSTRY nóż polecacie do siekania mięsa??? Chyba mam za dużo noży,
> ale jednak stwierdzam, że żaden nie jest wystarczająco ostry. Chodzi mi też
> o stosowny ciężar, żeby ręki nie zmęczyć naciskaniem ostrza.

To jakie tatary jadłaś do tej pory? z mielonego? Ja siekam polędwicę od
zawsze, a dobre czterdzieści parę lat mam taki poręczny tasak Solingen
(po Ojcu). W Krakowie przez lata jedynie u Hawełki podawano siekanego
tatara, nawet Wierzynek mełł...
pozdr
Stefan

102. Data: 2015-11-12 12:00:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Nov 2015 10:03:08 +0100, stefan napisał(a):

> [...]
> zawsze, a dobre czterdzieści parę lat mam taki poręczny tasak Solingen
> (po Ojcu). W Krakowie przez lata jedynie u Hawełki podawano siekanego

No widzisz. Sama też mielę, ale bardzo dbam, by uprzednio starannie
naostrzyć sita i nóż maszynki - żeby cięły, a nie gniotły, bo inaczej
szkoda byłoby wybornej polędwicy, którą specjalnie zamawiam.
No i - siekać nożem tatar na 8-14 osób? - sorry, nie. Teraz miewam mniej
gości, to może i tatara tyle usiekam :-)

--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

103. Data: 2015-11-12 12:20:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Nov 2015 10:03:08 +0100, stefan napisał(a):

> czterdzieści parę lat mam taki poręczny tasak Solingen
> (po Ojcu).

O, właśnie, mam tasak, ale chyba niezbyt dobry, noname. A trochę wątpię,
czy dziś Solingen jest tą samą jakością, co Twój sprzed 40 lat lub więcej,
więc chyba pozostaje ryzykować i kupić coś, co wygląda na ostre. Tylko czy
takie pozostanie nawet po ostrzeniu - tu jest pies pogrzebany jeśli chodzi
o jakość...

Może mi ktoś polecić jakiś "nowożytny" wyrób?
3-)
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice
,56445.html

Dania z ludziny
Wrocławianie umawiają się z rolnikami, by mieć żywność spoza marketów
Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?