Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.gaze
ta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "MałaM" <F...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Wypracowanie
Date: Mon, 26 Sep 2005 19:10:44 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 23
Sender: m...@o...pl@router.eia.pl
Message-ID: <dh9a2d$j8v$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: router.eia.pl
X-Trace: news.onet.pl 1127754637 19743 62.233.169.22 (26 Sep 2005 17:10:37 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 26 Sep 2005 17:10:37 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:4499
Ukryj nagłówki
Witam.
Mój syn (klasa II) zawsze odstawia hece jeśli ma napisać coś z polskiego.
Nawet nie chodzi o to, że nie chce pisać. Zaczyna od tego, że to jest za
trudne, że nie wie jak to napisać, itd. Mam wtedy dylemat: jak mu pomagać.
Czy podpowiadać np. pierwsze zdanie. A może porozmawiać na zadany temat, a
nuż coś mu się uda sklecić. Zawsze obawiam się, gdzie jest granica pomiędzy
podpowiedzią, sugestią a podaniem na tacy zdania.
Zazwyczaj siedzi wtedy całe popołudnie i wieczór ciągle histeryzując.
Wszyscy mamy tego dosyć, kończy się jakimiś krzykami, karami, nerwami.
Brakuje mi argumentów jak go zachęcić do tego pisania.
Poza tym martwi mnie, że Kuba nie wierzy w siebie (ogólnie nie ma problemów
z nauką - jest po prostu umysłem ściśle ścisłym ;) ). Zawsze mu się wydaje,
że źle coś napisze. Mam wrażenie, że często boi się coś napisać, bo to
będzie niezbyt dobre, albo że nie o to pni chodziło. Jakby bał się wyróżnić,
że napisz inaczej niż inni.
A może niepotrzebnie się martwię. Przesadzam. Podpowiedzcie.
pozdr
Monika
|