Zdrowe obiady

181. Data: 2011-01-09 00:20:53

Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:igahba$ata$1@inews.gazeta.pl...

(...)

> I pamiętajmy.
>
> Zycie nie powinno byc podrozą do grobu w trakcie
>
> ktorej tracimy czas na to, aby dotrzec do niego calo i zdrowo, z
> atrakcyjnym, dobrze
>
> zachowanym cialem. Znacznie lepiej poruszac się po tej drodze z piwem i
> chipsami
>
> w ręku, z duzą iloscią seksu i nad grob dotrzec wycienczonym i zuzytym,
> ale z okrzykiem:
>
> Bylo warto! Coz to byla za wspaniala podroz! """

Stare.
Zdaje się Panslavista kiedyś wklejał.

182. Data: 2011-01-09 02:49:13

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote in message
\>
> Stare.
> Zdaje się Panslavista kiedyś wklejał.

repetitio est mater studiorum ;)

i.

183. Data: 2011-01-09 08:14:28

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
>W dniu 2011-01-07 19:10, Iwon(K)a pisze:
>>
> e...

> bo to hurtownia - nie moga sprzedawac po cenach hurtowych osobom
> fizycznym...

Jest mnóstwo innych sklepów/sieci, które również nazywają się hurtowniami i
jakoś wejściówek nie wymagają?
Bo?

184. Data: 2011-01-09 14:51:34

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm, to brzmi interesująco. Dawno temu słyszałam o piciu bodajże łyżki
> oliwy każdego ranka w celu takiego oczyszczenie właśnie.

Tak robię co dzień, ale nie chciałem wdawać się w szczegóły

> No nic, pomyślę o głównych założeniach tej diety.
> Czy mógłbyś podać w skrócie Twój przykładowy dzienny jadłospis, jak to
> wygląda?

Wstaję między godziną 5 a 6.30 rano.
Rano wypijam sobie łyżkę oliwy z pestek winogron, idę na 30-40 minutowy
spacer z psem po parku starając się trzymać jakieś tam tempo.
Po powrocie wypijam duży kubek (pół litrowy) zielonej herbaty z miodem i
cytryną. Woda na zaparzenie herbaty nie ma więcej niż 70 st , herbatę parzę
około 1,5 minuty. Na tej herbacie "jadę" do godziny 10-11.(generalnie
herbaty parzone od 1 do 3 minut mają działanie pobudzające, 3-5 minut -
uspokajające)
około 10.30 jem coś węglowodanowego, np pieczywo z warzywem a tym warzywem
może być cokolwiek: pomidor, ogórek, rzodkiewka, seler z jabłkiem. Pieczywo
staram się jadać żytnie. Czarny żytni chleb. Akurat mam szczęście że moim
mieście robi się taki. Jest cięzki, mokry bez żadnych konserwantów i
spulchniaczy. Może leżeć nawet 2 tygodnie nic mu się nie dzieje. To taki
czarny chleb jaki kiedyś ludzie wypioekali w domach. Zamiast chleba mogą być
wafle ryżowe.
Potem, gdzieś tam po środku dnia zjadam jakiś owoc - przeważnie jabłko lub
cytrynę, w sezonie letnim coś sezonowego
Jeżeli chcę pić, piję zieloną herbatę (bez dodatków lub tylko z cytryną)
albo soki ze świeżych owoców - teraz nie ma problemu można wszędzie takie
kupić - z jednodniowym terminem przydatności.
Pomiędzy 15.30 a 17 zależnie od tego jak potoczy się dzień jest obiad. Na
obiad przeważnie jem warzywa gotowane i surowe, np ziemniaki (mam to
szczęście że jestem absolutnym fanem ziemniaków - mógłbym się nimi żywić)
tłuczone polane odrobiną oliwy i przyprawione (np pieprz, koperek,
majeranek) a do tego trochę surówki ze świerzych warzyw i /lub owoców.
Zamiast ziemniaków może byc kasza gryczana którą też lubię, jakaś inna kasza
lub ryż które to produkty lubię zdecydowanie mniej. Mogą też być warzywa na
parze: brokuły, kalafior, mieszanki warzywne. Polane odrobiną oliwy i
delikatbie orzprawnione smakują znakomicie, czasem jest to przyrumieniona na
sucho bułka tarta zmieszana z oliwą lub masłem. Obiad w porcji któa mieści
się na małym talerzu (sniadaniowym)
Czasem (na szczęście coraz rzadziej) mam po obiedzie straszne ssanie na coś
słodkiego. W tedy sięgam po suszone owoce: morele, jabłka, rodzynki,
śliwiki.
Późnym popłudniem/ wczenym wieczorem jest porcja czegoś przegryzkowego:
orzechy, pestki z dyni, słonecznik. Ziarenka zawierają naturalne oleje i
troszkę białka.
Kolacja około 19.30 -20 to przeważnie albo coś białkowego czyli jajko w
różnych postaciach, ser biały pełnotłusty (najbardziej naturalny -
nieprzerabiany), jogurt z jakimś wsadem (miód, owoce, musli), czasem jakiś
kawałek ryby lub jakiś grzybek. Produktów białkowych też staram się nie
mieszać jeśli jem rybę to nie jem wtedy sera itp. Oczywiście absolutnie nic
się nie dzieje gdy od czasu do czasu zjem pastę rybną opartą na twarogu.
Jedzenie nie jest popijane. Picie abo na minimum 20 minut przed jedzeniem,
albo 1-1,5 godziny po jedzeniu. Generalnie dążę do tego by jeść i piś
absolutnie jak najmniej tylko wtedy gdy mi się naprawdę chce jeść lub pić.

Są okresy zwłaszcza latem, gdy robię sobie jakieś kuracje oczyszczające, np
cytrynowe czy grejpfrutowe (grejpfruta nie lubię - traktuję go jak
lekarstwo) polegające na tym że codziennie zjada się o jeden owoc więcej
startiując od jednego i dochodząc do 15- 20 dziennie (oczywiście nie 20 na
raz tylko w ciągu dnia) a potem z kolei zmniejszając dawkę o jeden owoc
dziennie. Cuda się wtedy dzieją - to co wychodzi na skórę i jest wydalane -
bleeeee. Po takiej kuracji za to człowiek ma skórę jak niemowlak, czuje się
"królem świata" i w ogóle.

Z dodatków lubię musztardy, majonezy, sosy sałatkowe, pesto, warzywne sosy
orientalne, różne kompozycje przypraw. Kupujemy te w których nie ma
konserwantów i sztuczności. Nie jadam ketchupu bo wywołuje u mnie zgagę. Za
to sok pomidorowy pijam i nic mi po nim nie jest. Zamiast ketchupu zdarza mi
się stosować przecier pomidorowy ale nie przepadam. Sok pomidorowy robimy
sami w dużych ilościach w termomixie - wychodzi rewelacyjny !

Oczywiście jest wiele sytuacji w których coś wypada albo się zmienia. Raz w
tygodniu jesteśmy na obiedzie u teściów gdzie je się normalne dania,
zwyczajnej polskiej domowej kuchni. Wtedy pilnuję tylo tego by mi teściowa
nałożyła porcję na mały talerz bo w tej kwestii cierpi na notoryczny zanik
pamięci i za każdym razem usiłuje mi przemycić porcję jak dla kompanii
wojska :))))
Zdarzają się jakieś spotkania ze znajomymi w knajpkach czy restauracjach,
obiady z klientami, wyjazdy grupowe. Nie. Nie robię scen. Jem co podają,
jeżeli jest mi czegoś za dużo - zostawiam. Podobnie u znajomych - jem co
serwują i jestem zadowolony. Wyjeżdżając na wczasy jem co podają - uwielbiam
próbować różnych rzeczy i dań obcych kuchni - te niezdrowe też - to tylko
maleńki epizod w życiu.
Alkohol też zdarza mi się pijać. Zimą nawet regulernie pilnuję aby zażyć
"odkażająco" 15 - 20 g koniaczku lub whisky każdego dnia.

185. Data: 2011-01-09 15:58:59

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> Wstaję między godziną 5 a 6.30 rano.
[ciach długi opis]

To ja chyba wolę być chora, ale szczęśliwa. Próba zastosowania czegoś
takiego, jak opisałeś, skończyłaby sie u mnie ciężką depresją gdzieś tak
koło trzeciego dnia...

Agnieszka

186. Data: 2011-01-09 16:03:49

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-09 15:51, Jackare pisze:

> [...]
> parzę około 1,5 minuty. Na tej herbacie "jadę" do godziny
> 10-11.(generalnie herbaty parzone od 1 do 3 minut mają działanie

Może czegoś nie doczytałam, ale ciekawi mnie: po co te wszystkie
zabiegi? I czy sam, czy z rodziną tak robicie?
--
Bbjk

187. Data: 2011-01-09 16:08:13

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "no wlasnie, wychodzi na to ze nutella to w okolo 70% tluszcz i cukier"

orzechy sa tluste.....
i.

188. Data: 2011-01-09 18:04:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Jan 2011 08:47:16 +0100, JoAsienka napisał(a):

> (...)Jesteś jeszcze większą idiotką niż myślałam. (...)w życiu bym się nikomu nie
przyznała....

Właśnie to zrobiłaś.

189. Data: 2011-01-09 18:04:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 08 Jan 2011 10:48:30 +0100, Marsjasz napisał(a):

> powaznie ???
> kiedys stalem na czerwonym tak dobrych 5 minut...
> stali ze mna wspolstojacy...
> i tak sobie stalismy i stalismy...
> ktos sie wreszcie odwazyl (nie ja) i ruszyl i ruszyli wszyscy...
> jak wracalem kwadrans pozniej tam caly czas bylo czerwone...
> a Ty Bys sobie JoAsienko stala i stala - tak mam to sobie wyobrazic ???
> ps. swoja droga w miescie stolecznym sa miejsca gdzie sygnalizacja
> dziala w sposob czasem dosc dziwaczny...

Czy na pewno nikomu tutaj jakaś klepka nie odskoczyła?

190. Data: 2011-01-09 18:06:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Jan 2011 11:04:15 +0100, Agnieszka napisał(a):

> Użytkownik "Marsjasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Może trzeba było w końcu nacisnąć ten przycisk...
>
> Agnieszka (sygnalizacja w Warszawie działa dziwacznie ale nie aż tak, czasem
> wystarczy zauważyć, że to jest sygnalizacja "na żądanie")

Chyba trzeba ten przycisk TOBIE nacisnąć. Gdzie masz?

Herbata angielska
Kaczka z jabłkami.
Dzieci jedzą śmieci.
Masła i smalcu daj nam dzisiaj...