Zelazko z generatorem pary

1. Data: 2018-10-29 09:38:42

Temat: Zelazko z generatorem pary
Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Czy para powinna lecieć z dziurek w stopie żelazka cały czas, a gdy
wciśnięty przycisk na rączce mocniej?
Czy też para powinna lecieć tylko gdy przycisk na rączce jest wciśnięty?

2. Data: 2018-10-29 17:47:56

Temat: Re: Zelazko z generatorem pary
Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.10.2018 o 09:38, Poldek pisze:

> Czy para powinna lecieć z dziurek w stopie żelazka cały czas, a gdy
> wciśnięty przycisk na rączce mocniej?
> Czy też para powinna lecieć tylko gdy przycisk na rączce jest wciśnięty?

Być może zależy to od modelu.
W moim przypadku leci tylko po naciśnięciu przycisku.
Może masz zabrudzony elektrozawór, który nie domyka się całkowicie.

--
Kaczin

3. Data: 2018-10-30 12:55:34

Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-29 o 17:47, Kaczin pisze:

> Być może zależy to od modelu.
> W moim przypadku leci tylko po naciśnięciu przycisku.
> Może masz zabrudzony elektrozawór, który nie domyka się całkowicie.

U mnie, jeżeli przycisk na rączce nie jest naciśnięty, to para nie leci
wcale. Gdy nacisnę przycisk i trzymam, to para bucha. Czyli wygląda, że
wszystko jest jak należy. Bo z instrukcji jasno to nie wynika - można by
wnioskować, że gdy przycisk nie jest wciśnięty, to para powinna lecieć,
ale mniej, a po naciśnięciu przycisku "dodatkowe uderzenie pary".

4. Data: 2018-11-02 21:31:22

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-30 o 12:55, Poldek pisze:

> [...]
> wnioskować, że gdy przycisk nie jest wciśnięty, to para powinna lecieć,
> ale mniej, a po naciśnięciu przycisku "dodatkowe uderzenie pary".

Nie wiem jakie masz żelazko ale:
para powinna lecieć cały czas w ilości ustawionej przez suwak/pokrętło
ilości pary (w szczególności brak pary w pozycji minimum)

przycisk pary to dodatkowy wyrzut niezależny od tego co jest ustawione
na pokrętle ilości pary.
Tak miałem w Philipsie Braunie Clatroniku i jakimś innym chińskim marki
niepamiętam

5. Data: 2018-11-03 00:37:53

Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-02 o 21:31, Roman Rogóż pisze:

> [...]
> na pokrętle ilości pary.
> Tak miałem w Philipsie Braunie Clatroniku i jakimś innym chińskim marki

Mam żelazko Tefal GV 9080.
Teraz jestem już kompletnie skołowany.
Zadzwoniłem do serwisu Tefala i twierdzi, że para powinna lecieć cały
czas, tak jak piszesz - zależnie od ustawienia. Na najniższym ustawieniu
wcale, a na kolejnych wyższych odpowiednio więcej. Gdy przycisk na
rączce jest naciśnięty, powinno być "dodatkowe uderzenie pary".
U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo pary.

6. Data: 2018-11-03 15:19:29

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2018 o 00:37, Poldek pisze:

> [...]
> U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
> jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo

Jak też mam Tefala i działa on dokładnie tak jak u ciebie.
Jeśli masz wątpliwości, to zamiast pisać tu, na grupę, napisz do producenta.

--
Kaczin

7. Data: 2018-11-03 17:53:46

Od: Kaczin <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2018 o 15:19, Kaczin pisze:

> Jak też mam Tefala i działa on dokładnie tak jak u ciebie.
> Jeśli masz wątpliwości, to zamiast pisać tu, na grupę, napisz do
> producenta.

Ups... nie zauważyłem, że dzwoniłeś do serwisu Tefala.
Tak się tylko zastanawiam, jak miało by to być zrealizowane. Skąd ta
para? Z boilera, w którym jest jakiś regulator ciśnienia? I to na
dodatek sterowany cyfrowo (bo w obrazkowej instrukcji obsługi nie
zauważyłem żadnego pokrętła do regulacji ilości pary)? IMHO mało
prawdopodobne.
A może wodę wlewasz nie tylko do zbiornika boilera, ale również do żelazka?

--
Kaczin

8. Data: 2018-11-05 08:56:42

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-03 o 00:37, Poldek pisze:

> [...]
> U mnie, jeżeli nie jest wciśnięty przycisk, to para nie leci wcale. Tak
> jest każdej pozycji regulatora. Gdy trzymam przycisk, wtedy leci sporo
No to teraz wiemy, że masz żelazko z zewnętrznym generatorem pary a nie
z pompką wody pod przyciskiem.
W takim żelazku może być inaczej, ale skoro serwis twierdzi że bez
przyciśniętego przycisku ma lecieć para a nie leci tzn że coś masz
skopane/uszkodzone/zatkane.

9. Data: 2018-11-07 21:59:30

Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-05 o 08:56, Roman Rogóż pisze:

> W takim żelazku może być inaczej, ale skoro serwis twierdzi że bez
> przyciśniętego przycisku ma lecieć para a nie leci tzn że coś masz
> skopane/uszkodzone/zatkane.

W serwisach potrafią opowiadać dyrdymały.
Pytanie kieruję przede wszystkim do osób, które mają tego typu
urządzenia - żelazko z generatorem pary, szczególnie Tefal.

10. Data: 2018-11-08 10:23:53

Od: ws5 <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, November 7, 2018 at 9:59:32 PM UTC+1, Poldek wrote:

> W serwisach potrafią opowiadać dyrdymały.
> Pytanie kieruję przede wszystkim do osób, które mają tego typu
> urządzenia - żelazko z generatorem pary, szczególnie Tefal.

Nie prosciej poogladac jakies filmy z prezentacja...
np. https://www.youtube.com/results?search_query=Tefal+G
V+9080

czyszczenie kominu - gaz
Pytanie z tych ciekawych :)