co to jest informacja? [crosspost]

281. Data: 2010-08-23 12:14:08

Temat: Re: co to jest informacja? [crosspost]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 09:24:21 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> Zamiast od razu powiedzieć, dlaczego tylko człowiek ma duszę,
> powiedziałaś o swojej wiedzy ("ja wiem"),

Tak, wiem. Tyle, że to nie jest coś, co można przekazać w trzech słowach,
więc rezygnuję z udzielania korepetycji w tym przypadku - jeśli już ich
udzielam, to dogłebnie i tylko chcącym.

> mnie zaś odesłałaś do lektury.

Tak jak sama do niej zaglądam od lat, tyle że mnie nikt tam nie odsyłał. A
Ty byś chciał gotowe. W dodatku ze złym nastawieniem do tematu.

> Wiem, że są inne teksty o Bogu. Jednak Biblia jest na samym szczycie i z
> niej (jako prawomocnego pierwszego ogniwa) piszący o Bogu czerpią swoją
> wiedzę bądź choćby jej podstawy, jej zaczątek.

Owszem, ale Ty nie piszesz o Bogu, Ty po prostu dywagujesz w nieświadomości
swojej. Do czytania/interpretowania/rozumienia Biblii trzeba być dobrze
przygotowanym - nie wystarczy nauczyć się abecadła.

282. Data: 2010-08-23 12:15:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Aug 2010 09:33:08 +0200, Piotrek Zawodny napisał(a):

> A nie można było tak odpowiedzieć: "Powody są mi znane, a Ty jeśli nie
> wiesz, to dusza przysługuje tylko człowiekowi, bo ............."?

No właśnie: chciałbyś gotowca. A gotowce w TEJ dziedzinie nie istnieją.
Poszukaj sobie, jak i ja szukałam. Wtedy bardziej docenisz.

283. Data: 2010-08-23 12:16:57

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robakks napisał:

> A mógłbyś coś powiedzieć więcej na temat motoru jajec Bonifantego
> Miasgijada, który żył na przełomie XIII i XIVw. we wschodniej Galicji?
> Znając Twoją zdolność do konfabulacji personalnych na pewno
> coś stworzysz w tym temacie. Hę? :)
> A pro po MOTORU napędzającego żywe. Skąd wiesz,
> czy jesteś żywy - czy trup? :-) /Edward Robak* z Nowej Huty/

pozdrowienia od Gilberta

--
bla

284. Data: 2010-08-23 12:37:06

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@c...net>

> pozdrowienia od Gilberta
> --
> bla

Wymiękłeś, a byłeś już tak blisko sprawdzenia czy masz MOTOR,
który Cię napędza. Co Cię spłoszyło? :) /Robakks/

285. Data: 2010-08-23 12:42:46

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-23 14:15, Ikselka pisze:

> No właśnie: chciałbyś gotowca. A gotowce w TEJ dziedzinie nie istnieją.
> Poszukaj sobie, jak i ja szukałam. Wtedy bardziej docenisz.

A dlaczego Ty nie możesz być tym źródłem, w którym znajdę? Odbieram Cię
w tej chwili jako kogoś, kto z jakichś powodów zapiera się przed prostym
wyrażeniem tego, co wie. Dodatek "bardziej docenisz" wydaje mi się
nieprawdziwy. Nie o docenienie tu chodzi, ale o prawdę, o dowiedzenie
się. Jeśli dowiem się prawdy od Ciebie - bądź pomożesz mi ją ujrzeć
przez rozmowę - będę cieszył się. Sama prawda ma wartość, a nie dzięki
temu, że zaproponujesz mi jakieś górki przed nią, które muszę pokonać.
Jeśli można krócej i szybciej - jak najbardziej tak trzeba. Zresztą
wiesz już, że czytałem dużo książek, zatem można by ten kierunek naszego
wątku przerwać.

Kiedy idziesz do sklepu, nie wpadasz na pomysł, żeby samej zrobić cały
proces produkcyjny kiełbasy - kupujesz gotową (gotowca :-) ); gdy
kupujesz mleko w proszku dla dziecka, nie myślisz: nie, sama pójdę
wydoić krowę, przeprowadzę proces destylacji i zrobię mleko w proszku
dla dziecka.

286. Data: 2010-08-23 12:44:32

Od: kszeslaf hoopqa <p...@c...prl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Aug 2010 21:36:48 +0200, tako rzecze Robakks:

> Podmiot istnieje jako obesrwacja siebie w porównaniu z innymi
> żywiołami. Jestem podmiotem bo posiadam umiejętność powstrzymania się
> przed odruchami. To ja decyduję, a nie natura. Edward Robak* z Nowej
> Huty
> ~>°<~
> miłośnik mądrości i nie tylko :)

podmiotowość w oderwaniu od innych podmiotów?
to tylko jakiś tylko "boski" kompleks ;)

287. Data: 2010-08-23 12:52:39

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kszeslaf hoopqa" <p...@c...prl>
> Sun, 22 Aug 2010 21:36:48 +0200, tako rzecze Robakks:

> podmiotowość w oderwaniu od innych podmiotów?
> to tylko jakiś tylko "boski" kompleks ;)

hehe
"Myślę, więc jestem"
Czy da się myśleć w oderwaniu od innych myślących?
Ano da się.
Z oceną własnej podmiotowości jest dokładnie tak samo. :)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

288. Data: 2010-08-23 12:52:56

Od: kszeslaf hoopqa <p...@c...prl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Aug 2010 13:32:54 +0200, tako rzecze Ikselka:

> Tylko człowiek ma duszę. Powody są mi znane, a Ty jeśli nie wiesz,
> dlaczego tylko człowiek - poczytaj o Bogu.

tylko człowiek jest podatny na rewelacje, więc tylko on ma duszę,
oczywista wręcz logiaka...

289. Data: 2010-08-23 13:00:17

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-23 14:14, Ikselka pisze:

> Tak, wiem. Tyle, że to nie jest coś, co można przekazać w trzech słowach,
> więc rezygnuję z udzielania korepetycji w tym przypadku - jeśli już ich
> udzielam, to dogłebnie i tylko chcącym.

Jestem chcący. To ciekawe, że partnerską rozmowę na psp uznajesz za
udzielanie korepetycji. Przecież nie prosiłem Cię o przekazanie w
"trzech słowach". A nawet, jeśli nie da się w trzech słowach, możesz
dalej rozwinąć.

> Tak jak sama do niej zaglądam od lat, tyle że mnie nikt tam nie odsyłał. A
> Ty byś chciał gotowe. W dodatku ze złym nastawieniem do tematu.

Dlaczego "złe nastawienie"? Czy to nie nadużycie? Imputowanie? "Z góry"
skreślanie?

> Owszem, ale Ty nie piszesz o Bogu, Ty po prostu dywagujesz w nieświadomości
> swojej. Do czytania/interpretowania/rozumienia Biblii trzeba być dobrze
> przygotowanym - nie wystarczy nauczyć się abecadła.

Tu nie chodzi o mnie - odbijasz piłeczkę personalnie. (Dlaczego? Bo
przecież nie wiesz o mnie, czy jestem dobrze przygotowany czy nie.
Dlaczego? Bo w tej rozmowie nic o Bogu i o interpretacji Pisma nie
powiedziałem.) Zdanie, które skomentowałaś, miało pokazać, że
niepotrzebnie czepiasz się moich słów "Pismo Święte". A mówiąc o
"piszących o Bogu" nie miałem na myśli siebie, lecz tych, do których
mnie odsyłasz.

Jeśli mam nieświadomość - poucz mnie. Z drugiej strony ciekaw jestem,
kiedy to i na jakiej podstawie w pewnym momencie stwierdzasz, że oto
jesteś dobrze przygotowana do rozumienia Biblii. Że nastąpił ten
przełom. I że wtedy możesz dopiero o tym rozmawiać.

Jeszcze do tego co mówisz: to nie ja piszę o Bogu - Ty pierwsza
zaczęłaś, więc Twoje złośliwostki są zupełnie niezrozumiałe. Ja nie
muszę pisać o Bogu, wiedzieć o Nim - nie mam takiego obowiązku. W tej
rozmowie konkretnej. Temat Boga zaczęłaś Ty.

Zwróć uwagę też na Biblię: Pan Robakks wyciągnął fragment o stworzeniu,
gdzie o duszy żyjącej mówi się także w odniesieniu do zwierząt.

Nie odniosłaś się do wielu innych kwestii, które podniosłem. Mam tu
zwłaszcza na myśli sprawę, że nagle z rozmowy opierającej się na
bezpośrednim doświadczeniu i wiedzy, przechodzisz na poziom "Objawienia"
(teologiczny).

290. Data: 2010-08-23 13:00:45

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kszeslaf hoopqa" <p...@c...prl>
> Sun, 22 Aug 2010 13:32:54 +0200, tako rzecze Ikselka:

> tylko człowiek jest podatny na rewelacje, więc tylko on ma duszę,
> oczywista wręcz logiaka...

"A kobiety nie mogą przyjmować święceń, bo nie mają duszy" ;DDD
Chyba, że już mają? Przyznam, że nie znam najnowszych przepisów
przyznających kobietom prawo do posiadania jednej duszy na stanie. ;)
Robakks

Strach przed uczłowieczaniem,zbyt intensywnie stosowanym.
bez tematu
Perseidy
[Polityka] Jest przyczyna katastrofy!!!
''Wychowano mnie tak,bym myślał,że jest pani zwierzęciem''.