ocet winny mętny

51. Data: 2013-10-16 23:13:31

Temat: Re: ocet winny mętny
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Oct 2013 10:38:17 +0200, Aicha napisał(a):

> I ty Brutusie, przeciw tradycji?

Raczej za. Umiesz czytać?
--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

52. Data: 2013-10-16 23:22:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Oct 2013 22:19:57 +0200, Anai napisał(a):

> [...]
n-up-w-sukienkach-z-mleka-na-zdjeciach-jaroslava-wie
czorkiewicza-30523.html

> Świetne :D

Nic odkrywczego - były już w tej konwencji kręcone tv-reklamy farby do
ścian lub reklama czekolady... A i inne pomysły:
http://londynek.net/image/jdnews-lite/2719994/13993-
xl.jpg //Lady GaGa
http://mycool.pl/cools/19/135354257119.jpg
itd, wystarczy w Google wpisać "jadalna suknia" lub "jadalna sukienka".

53. Data: 2013-10-16 23:30:09

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.10.2013 23:22, Ikselka pisze:

> [...]
> http://mycool.pl/cools/19/135354257119.jpg
> itd, wystarczy w Google wpisać "jadalna suknia" lub "jadalna sukienka".

No O.K. Ixi
... ale mi nie tylko o pomysła chodzi, o wykonanie też - zdjęcia do
których link wkleił Stefan są mz perfekcyjne, zdjęcia Warnera i to co na
nich jest też a ta GaGa ma się do tego jak pięść do nosa..

--
Pozdrówki
Anai

54. Data: 2013-10-17 08:34:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-15 18:12, FEniks pisze:
> Coco Channel. ;)

OMG! Chanel! ;)

Ewa

55. Data: 2013-10-17 09:06:05

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-10-16 22:04, obywatel Anai uprzejmie donosi:

> Nie, ale zawsze mogę zajrzeć :D

Polecam więc. Ludzie tam nie są Warnerami, a fotki często gęsto są
bardzo dobre.
I skutecznie działają na ślinianki.

56. Data: 2013-10-18 00:37:03

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-16 08:20, Qrczak pisze:

> Nie tylko dekorancje. Polszczyzna również.

Bo to jest norlońska polszczyzna :D
(dzięki Wam za tworzywo do treningu ócz /dla opornych: oczuf/ przed
nocnym pisaniem w 3 językach :))

57. Data: 2013-10-18 09:27:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-17 09:06, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-10-16 22:04, obywatel Anai uprzejmie donosi:

> Polecam więc. Ludzie tam nie są Warnerami, a fotki często gęsto są
> bardzo dobre.
> I skutecznie działają na ślinianki.

Forum fajne, niektóre zdjęcia też, ale jak się w tym połapać? Nie ma tam
żadnego porządku.

Ewa

58. Data: 2013-10-18 13:18:32

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-15 17:32, Ikselka pisze:

> O, tego jeszcze nie mam :-)
> A na jabłonce ze 30 kg jabłek jeszcze zostało, to już wiem, na co pójdą
> oprócz cydru :-)

Czy jesteś w stanie mi wytłumaczyć, na czym polega różnica w technologii
produkcji pomiędzy cydrem a octem? Ja w obu przepisach widzę praktycznie
to samo. Jak to się dzieje, że wrzucając jabłka z wodą do słoika
powstaje ocet, a wrzucając je do beczki mamy wino jabłkowe? :)

Serio pytam, bo nigdy nie robiłem ani cydru, ani octu :)
Robiłem wino gronowe, ale nigdy nie wyszedł mi ocet. Za to słyszałem
wielokrotnie jak to się komuś zrobił ocet z wina...

Pozdrawiam,
MW

59. Data: 2013-10-18 13:59:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Oct 2013 13:18:32 +0200, wolim napisał(a):

> [...]
> powstaje ocet, a wrzucając je do beczki mamy wino jabłkowe? :)
>
> Serio pytam, bo nigdy nie robiłem ani cydru, ani octu :)

Ano po wstępnej fermentacji alkoholowej albo dajesz nastaw do balonu,
zatykasz korkiem z rurką z wodą, a wtedy co jest odciete? - DOPŁYW TLENU
:-)
Albo w beczce pozostawionej bez przykrycia (tj. z dostępem tlenu) biorą się
do roboty istniejace wszędzie bakterie octowe i natychmiast przerabiają
wytworzony przez drożdże alkohol na ocet.

CHYBA ŻE przykryjesz beczkę w miarę szczelnie. Drożdże wytwarzają oprócz
alkoholu także dwutlenek węgla w dużej ilości, który przy szczelnym okryciu
beczki nie ulatnia się i dzięki temu że jest cięższy od powietrza zalega
nad powierzchnią nastawu odcinając dopływ tlenu, a wtedy bakterie octowe w
beczce zupełnie nie mają pola do popisu, no i poza tym wzrastajaca dzięki
drożdżom ilość alkoholu wkrótce je zabija, a i w końcu zabija też same
drożdże - i winko przestaje fermentować, jest gotowe :-)

60. Data: 2013-10-18 17:46:47

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Forum fajne, niektóre zdjęcia też, ale jak się w tym połapać? Nie ma tam
> żadnego porządku.

Porządek zabija kreatywność.
Ha!

I kolejny Śmierdzący przepis
Grzyby - Idzie Zima !!
Śmierdzący przepis
Grzyby na zimę.
Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!