ocet winny mętny

1. Data: 2013-10-14 21:23:26

Temat: ocet winny mętny
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam ocet winny ze skórek i gniazd nasiennych jabłek oraz pigwy.
W słoiku 3/4 litra i po 2 tygodniach zlałam. Wg. mnie fermentacja
zakończyła się.
Pachnie octem, ale płyn jest mętny.
Czy to da się jakoś sklarować?

Pozdrawiam Krycha.
--
,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
człowiekiem."

2. Data: 2013-10-14 23:34:10

Temat: Re: ocet winny mętny
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Oct 2013 21:23:26 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
> ze skórek i gniazd nasiennych jabłek oraz pigwy.
> W słoiku 3/4 litra i po 2 tygodniach zlałam. Wg. mnie fermentacja

Widzę, że tutaj też wyszedł mętny:
http://wkuchennymoknie.blox.pl/2012/11/JAK-ZROBIC-SM
ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html
Sklarować można (tak myślę) podobnie jak wino - środkiem do klarowania. O
ile oczywiście Twój ocet poza tym, ze jest mętny, wszelkie inne własności
ma prawidłowe i na pewno nie zarażony jest np śluzowcami, co widac byłoby
po kisielowatej konsystencji.

--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

3. Data: 2013-10-15 01:28:06

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zrobiłam ocet winny ze skórek i gniazd nasiennych jabłek oraz pigwy.
> W słoiku 3/4 litra i po 2 tygodniach zlałam. Wg. mnie fermentacja
> [...]

Po co korygować? Nawet niektóre piwa wychodzą mętne i nikt nie robi z tego
problemu. To jest produkt naturalny i ma prawo być mętny. Zlej do butelek i
po jakimś czasie może się bardziej sklaruje. Jak robiliśmy ocet to osad miał
czasami kilka centymetrów.

4. Data: 2013-10-15 08:18:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 23:34, Ikselka pisze:

http://wkuchennymoknie.blox.pl/2012/11/JAK-ZROBIC-SM
ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html

Ale piękna strona! Aż by się chciało do autorki wpaść na kawkę i ciasto. ;)

Ewa

5. Data: 2013-10-15 13:46:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Oct 2013 08:18:39 +0200, FEniks napisał(a):

> [...]
ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html

> Ale piękna strona! Aż by się chciało do autorki wpaść na kawkę i ciasto. ;)

Strona jak strona, urokliwa dosyć, uporządkowana, stylowa, ale nic
wielkiego, bywają ładniejsze. Największą jej wartością (dla mnie) jest
link, który tam znalazłam:
http://www.wikalim.republika.pl/0468_pospolite_rusze
nie.html

6. Data: 2013-10-15 17:12:29

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W dniu 2013-10-14 23:34, Ikselka pisze:
>
> http://wkuchennymoknie.blox.pl/2012/11/JAK-ZROBIC-SM
ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html

> Ale piękna strona! Aż by się chciało do autorki wpaść na kawkę i ciasto. ;)

Z fotkami a'la Playboy.

7. Data: 2013-10-15 17:32:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Oct 2013 21:23:26 +0200, Krycha napisał(a):

> Zrobiłam ocet winny ze skórek i gniazd nasiennych jabłek

O, tego jeszcze nie mam :-)
A na jabłonce ze 30 kg jabłek jeszcze zostało, to już wiem, na co pójdą
oprócz cydru :-)

PS. Przy okazji:
http://www.prezenty.ovh.org/Cydr/cydr.html

8. Data: 2013-10-15 17:34:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Oct 2013 17:32:58 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://www.prezenty.ovh.org/Cydr/cydr.html

Miało być:
http://www.prezenty.ovh.org/Cydr/cydr%20domowy.html

9. Data: 2013-10-15 17:58:08

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.10.2013 17:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-10-15 08:18, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html

> Z fotkami a'la Playboy.

Jakiegoś dziwnego masz tego playboya ;)

10. Data: 2013-10-15 18:12:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-15 17:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-10-15 08:18, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

ACZNY-DOMOWY-OCET-JABLKOWY.html

> Z fotkami a'la Playboy.

Że niby Photoshop, czy że takie słodkie?
Mnie się podoba. Lubię taki sterylny styl jak Coco Channel. ;)

Ewa

I kolejny Śmierdzący przepis
Grzyby - Idzie Zima !!
Śmierdzący przepis
Grzyby na zimę.
Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!