stary wok czyszczenie ????

From: "solty" <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: stary wok czyszczenie ????
Date: Sat, 19 Jun 2004 15:11:52 +0200

Kupiłem wok stalowy, oryginalny chiński na Allegro, prezentuje się
okazale, natomiast został mi wysłany prosto ze stanowiska kucharza ;-)
Gruba warstwa spalonego, tłuszcz czy olej na powierzchni, pod spodem
skorupa spalona a i po wewnętrznej stronie krąg spalonego wokół krawędzi
na jakieś trzy centymetry. Przeczytałem wszystko na temat czyszczenia woka
co znalazłem. Niby powinienem się cieszyć, że wok już wypalony. Wiem, ze
nie mogę go potraktować ostrą drucianą siatką, a jednak... europejskie
myślenie o czystości :-) nie pozwala mi ot tak zacząć z niego korzystać.
Wokół drewnianej rączki, na styku z metalem masa "czegoś" co wydłubałem od
razu, a nadal siedzi w zakamarkach i przy śrubie. A może jednak chociaż po
wewnętrznej stronie zedrzeć wszystko i od nowa zagruntować, ale jak pozbyć
się tego hmmm "kamienia węgielnego ;-)"?? Może jakimś piaskiem?? Strzelam,
wok bardzo mi się widzi, patrz
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26194724, ale ten mój choć taki
sam, to po prostu Wspólnota Węgla i Stali i pewnie brr resztek.
Co dalej, panie i panowie, pilnie czekam bo wrzucił bym krewetę albo mięso
w pasku!!!
Dzięki. Michał