Co zrobic z KROLIKA??

1. Data: 2001-03-21 07:05:13

Temat: Co zrobic z KROLIKA??
Od: "greg" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Goscilem ostatnio u siebie Ciocie, ktora w dowod wdziecznosci (miala wazna
sprawe do zalatwienia we Wrocku i nocowala u mnie pare dni) obiecala mi
krolika. Teraz za kazdym razem jak ja widze przypomina mi o prezencie a ja
narazie sie od niego wymiguje. Ale ilez mozna. Juz nie dlugo zawita wiec do
mnie zaszlachtowany i oprawiny kroliczek. Co ja biedny robaczek mam z nim
zrobic (nadmienie ze potem chcialbym go zjesc :-)). Pamietam ze kiedys tam
dawno, moja Babcia robila korlika duszonego w sosie wlasnym, ale ja nie
zabardzo lubie sosy i duszenie (cokolwiek to znaczy), pasztetu tez z niego
nie zrobie. Wiec CO???? Moze ktos ma jakis ciekawy pomysl na Krolika z
krolikiem w kroliku, nadziewanym krolikiem ???? :-))))

pozdrawiam
Grzechu

1. Data: 2001-03-21 07:38:15

Temat: Re: Co zrobic z KROLIKA??
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

greg <g...@p...pl> wrote:

> [...]
> nie zrobie. Wiec CO???? Moze ktos ma jakis ciekawy pomysl na Krolika z
> krolikiem w kroliku, nadziewanym krolikiem ???? :-))))

Krolik w galarecie. Jedno z klasycznych dan kuchni francuskiej, tyle ze
nie kuchni salonowej, a raczej skromnej, domowej.

Krolika dzielimy na czesci i wkladamy lacznie z glowa do naczynia z
nastepujaca marynada: sol, pieprz, 1 gozdzik, zmiazdzony zabek czosnku,
2 cebule w plastrach, 2 marchewki w plastrach, 2 galazki pietruszki,
tymianek, zalane szklanka bialego wina. Zostawiamy na 2 doby pod
przykryciem w chlodnym miejscu.

Wyjmujemy z marynady wszystko oprocz glowy. Do garnka dajemy teraz trzy
ubite bialka i lyzke wywaru miesnego (takiego skoncentrowanego bulionu,
chyba pisalismy juz tu kiedys, jak to sie robi. W razie braku takowego,
sprobowalbym ze zwyklym rosolem z dodatkiem lyeczki zelatyny i przyprawy
Maggi). Gotujemy jakis czas. Sprawdzic, czy dostatecznie doprawione i
przecedzic przez drobne sitko.
Kawalki krolika uprzedni wyjete ukladamy w kamionkowym naczyniu. Wlewamy
lyzke Calvadosu (jezeli mamy). Wlewamy przecedzona marynade, tyle, by
przykryla mieso. Przykrywamy pokrywka, ktora uszczelniamy ciastem z
wody i maki. Wstawiamy do piekarnika na laznie wodna, jak teryne, na 3
godziny. Po wyjeciu odkrywamy, pozwalmy ostygnac i wstawiamy do
lodowki, by galareta stezala.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-21 08:21:04

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotuje na kroliku barszcz czerwony taki z jajem zaprawiany smietana. To
nasze kultowe danie z krolika. Mozna tez robic w smietanie ale tata tylko
raz robil i nie pamietam jak.
Aga

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm

1. Data: 2001-03-21 13:32:20

Od: "RaBBiT" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik greg <g...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
>Juz nie dlugo zawita wiec do
> mnie zaszlachtowany i oprawiny kroliczek.

barbarzynstwo!

--
RaBBiT
r...@p...com

1. Data: 2001-03-21 13:45:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Mar 2001 14:32:20 +0100, "RaBBiT" <r...@p...com>
wrote:

>Użytkownik greg <g...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
>napisał:3...@n...vogel.pl...
>
>barbarzynstwo!

zgadzam sie i podpisuje pod

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-21 14:17:22

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:a2chbtgpd4pgu6g3vgpat494dh2s3ga39a@4ax.com...

> zgadzam sie i podpisuje pod
>
> Krysia

No rozumiem, ze Rabbit sie zdenerwowal, ze go chca zaszlachtowac, ale o
Krysi jeszcze nic nie bylo... moze dlatego, ze taka opakowana...

Jader

1. Data: 2001-03-21 14:38:32

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znowu chcecie wywolac wojne wege??...
Bez sensu jak ktos lubi jesc krolika to i tak to nic nie pomoze? A czy
zabijanie innych zwierzat nie jest barbarzynstwem? Bog dal nam je na
pozywienie wiec?...

1. Data: 2001-03-21 16:48:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Mar 2001 15:17:22 +0100, "Jader"
<j...@p...com.pl> wrote:

> [...]
>
>No rozumiem, ze Rabbit sie zdenerwowal, ze go chca zaszlachtowac, ale o
>Krysi jeszcze nic nie bylo... moze dlatego, ze taka opakowana...

dobra, dobra, male zwierzatka z ufnymi oczkami lubie w naturze,
przez gardlo nie chca przejsc...kaczki nie jadam z solidarnosci,
tylko cholera za bardzo zawsze lubilam jesc wieprzowine, bo
swinie tez bardzo lubie - wesole zwierzatka...

Z Rabbitem po prostu solidarnosc..poza tym od razu widze jakiegos
draba jak goni wielkanocne zajaczki po ugorach z siekiera w dloni

Krysia (dalej opakowana, pierwszy dzien wiosny jest taki, ze
trzeba od nowa sie ogacic liscmi i dospac do lata)

1. Data: 2001-03-21 16:55:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Mar 2001 15:38:32 +0100, "Agnieszka Litwin"
<a...@a...com.pl> wrote:

> [...]
>Bez sensu jak ktos lubi jesc krolika to i tak to nic nie pomoze? A czy
>zabijanie innych zwierzat nie jest barbarzynstwem? Bog dal nam je na

Alez skad - nie chce niczego wywolac, nie jestem wegetarianka, bo
grzesze wyzej wymieniona wieprzowina i mialam nadzieje, ze moje
kometarze byly jasne i dolaczaly do przymruzonego oka RaBBit'a.

Jakbym chciala wojny to bym ja inaczej rozpoczynala ;)

Ze nic nie pomoze, to oczywiscie wiem, i sie nie dasam (czyt.
donsam), nie o to chodzi

1. Data: 2001-03-21 17:24:24

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki za naskok ale tak jakos wygladalo. To juz drugi raz jak ktos pyta o
krolika i (nie mowie ze Ty) zawsze mowi sie ze to takie biedne zwierzatak. I
suma sumarum niem a nan przepisu a przeciez kurki tez calkiem sympatyczne i
krowki i swinki... a to strona juz o miesku a nie o zywych zwierzatkach i
chyba jest po to by dostac przepis. Zeby mniej barbazynsko brzmialo mozna
powiedziec kroliczyna (wolowina) :-) Ja osobiscie nie zabuila bym krolika
ani innego stworzenia dlatego nie podchodze tak emocjonalnie do tego bo
musiala bym zrezygnowac z jedzenia miesa (skad inad moje ulubione amciu)
Takie jest moje zdanie Aga

a...@a...com.pl
http://nasze-dzieci.dobrestrony.pl/dzieci/julia_litw
in/index.htm