Masło - ile cię cenić trzeba?

191. Data: 2017-09-29 07:03:02

Temat: Re: Masło - ile cię cenić trzeba?
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.09.2017 o 23:35, XL pisze:

> Widzę, że faktycznie cię wciągnęło i nie puszcza.
> :->

Chcesz uchodzić tu za elokwentną a piszesz zaimki małą literą.
Poza tym jesteś nudna.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

192. Data: 2017-09-29 07:06:38

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.09.2017 o 23:50, XL pisze:

> Zobowiązanie do wypowiadania się w obronie wiary i Kościoła - złożone
> (pośrednio) na Chrzcie, a potem osobiście na Komunii Św. itd.
> Ciebie, jak rozumiem, upoważnili wszyscy "wciagnięci" oraz "wychodzący".
> :->

Kluczowe jest to "jak rozumiem" :)
No cóż, musisz na tym "rozumieniem" popracować, bo ja pisałem w swoim
imieniu, co starannie wycięłaś.

193. Data: 2017-09-29 09:04:56

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie indziej będzie to bułka z oliwą. Widać każdy kraj musi mieć swój
> sposób na proste pożywne danie z pieczywa, jakąś poparę lub coś innego.

Być może to raczej mądrość ogólnoludzka nie związana z jakimś szczególnym obszarem
geograficznym a raczej wymogiem czasowym i klimatycznym.

Mnie raczej zastanawia czerstwość chleba. Zwróciłem na to uwagę rozmawiając z wieloma
osobami "przedwojennymi". Wszyscy jednogłośnie upierali się że świeży chleb jest
niejadalny i musi swoje odleżeć tzn 2,3 dni i dopiero wtedy można konsumować.

Kiedyś pewnie piekło się bardziej na zakwasie i taki chleb przez tydzień jest
"świeży"... Może to dlatego ? Zupełnie tego nie rozumiem.

Może ktoś z Was zna rozwiązanie tej zagadki ?

194. Data: 2017-09-29 09:19:04

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 09:04 <t...@g...com> pisze:

> [...]
> upierali się że świeży chleb jest niejadalny i musi swoje odleżeć tzn
> 2,3 dni i dopiero wtedy można konsumować.

Ależ jest masa materiałów w sieci na poparcie podobnych tez:

http://www.jedzzdrowo.pl/dlaczego-czerstwy-chleb-jes
t-zdrowszy-od-swiezego/

Zauważ, że osobom chorym tradycyjnie podawano i podaje się nadal sucharki,
jako lżej strawne.

Niektórzy posuwali się wręcz do tezy, że ciepły chleb powoduje "skręt
kiszek" i ciężko było przekonać takie osoby, że choćby pizza to taki
gorący chleb prosto z pieca :)

Ja zawsze żałowałem, kiedy jako dziecku odmawiano mi cieplutkiego chleba
tuż po upieczeniu.

> Kiedyś pewnie piekło się bardziej na zakwasie i taki chleb przez tydzień
> jest "świeży"... Może to dlatego ? Zupełnie tego nie rozumiem.
>
> Może ktoś z Was zna rozwiązanie tej zagadki ?

Poczytaj link, sam poszukaj w sieci. Nie jest to pozbawione sensu.

--
Trefniś

195. Data: 2017-09-29 12:10:47

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-28 o 18:11, Animka pisze:

> Ja też mam tak, że robi mi sie słabo i dusi mnie od zapachu perfum czy
> dezodorantu, a nawet zapachu lilii w kościele.
> O czosnku już nie wspomnę.

I tu jakby mamy kwestię sporną - alkoholu można zakazać aby innym nie
śmierdział w miejscach publicznych a tej całej chemii zapachowej to już
nie można zakazać?

> Mnie to było zupełnie obojętne. Naprawdę.

A wiec nie  w Twoim interesie działali, w moim w sumie też. Może więc
chodziło im tylko bardziej o dyscyplinę, pokazania tego kto tu jest
panem i władca niż o jakąś racjonalność wynikającą z tego zakazu? Zdaje
się że nie ma różnicy między tym co się teraz dzieje - są klienci, są
chętni do sprzedaży w niedziele, a tu wtrąca się PiS - "a takiego wała
będziecie sobie handlowali w niedzielę"... Nie, zdecydowanie nie lubię
hołoty która dorwała się do koryta i chce sobie porządzić na zasadzie
władcy kraju i mieszkających w nim ludzi.

196. Data: 2017-09-29 12:11:44

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-28 o 15:59, XL pisze:

> Raczej NIEwiary.
> Zatem istotnie - lepiej spadaj.

Ludzi z zdolnością samodzielnego myślenia nie pytaj czy wierzą, bo
odpowiedź przecie znasz, zapytaj raczej o to czy odrzucają wiarę w Boga..

W te pędy, proszę Pani.

197. Data: 2017-09-29 15:41:14

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...com pisze:

> [...]
> tydzień jest "świeży"... Może to dlatego ? Zupełnie tego nie rozumiem.
>
> Może ktoś z Was zna rozwiązanie tej zagadki ?

Spotkałem się z teorią, że to z uwagi na to, że świeży chleb jest smaczny.
A jak co smaczne, to na pewno niezdrowe. Niektórzy tak mają. Ja w każdym
razie zawsze lubiłem ciepły, dopiero co upieczony chleb. Uszczerbku na
zdrowiu nigdy z jego powodu nie doznałem.

--
Jarek

198. Data: 2017-09-29 21:29:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> Chcesz uchodzić tu za elokwentną a piszesz zaimki małą literą.

Poradnia Językowa swoje, a życie swoje:
https://pytamy.pl/kat,6,title,czy-pisanie-ciebie-tob
ie-ci-to-zniewaga-z-malej-litery,pytanie.html

> Poza tym jesteś nudna.

A ty wręcz porywasz.

--
XL

199. Data: 2017-09-29 21:39:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> Kluczowe jest to "jak rozumiem" :)
> No cóż, musisz na tym "rozumieniem" popracować, bo ja pisałem w swoim
> imieniu, co starannie wycięłaś.

"Nie pisałem o sobie. Ja mam to głęboko w dupie (...)"

To może się zdecyduj. Choć w sumie ja mam to...

--
XL

200. Data: 2017-09-29 21:39:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> chętni do sprzedaży w niedziele, a tu wtrąca się PiS - "a takiego wała
> będziecie sobie handlowali w niedzielę"...

"Twój interes" kończy się na czubku nosa - nie uwzględnia interesu wielu
rodzin polskich, gdzie rodzice z powodu pracy w hipermarkecie od lat nie
mają możliwości spędzenia niedzieli w domu z dziećmi - albo po prostu do
tej pory nie potrafili tego, spędzając cały wolny czas na zakupach :->

> Nie, zdecydowanie nie lubię
> hołoty która dorwała się do koryta i chce sobie porządzić na zasadzie
> władcy kraju i mieszkających w nim ludzi.

No to mamy konsensus - też nie lubię PO. Dobrze, że już zostali odsunięci.

--
XL

Mięso puchnie
sliwki - biały osad