Najlepsza śmietana

101. Data: 2015-11-05 17:52:49

Temat: Re: Najlepsza śmietana
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message
news:n1g17c$3h3$2@node1.news.atman.pl...

> I tu chyba jest klucz do oceny ekologiczności kartonu. :)

Akurat spalenie jest formą recyklingu, nieoptymalną ale jest.
Jednak szkło czy butelka PET jest metodą delikatniejszą :-)

102. Data: 2015-11-05 17:53:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 17:40:21 +0100, GalAnonim napisał(a):

> A prosto
> od krowy też było lepsze niż takie po przegotowaniu.

Lepsze być może, ale mnie nie pozwalała mama pić surowego - za komunizmu
gruźlica szalała wśród krów.
--
XL
http://www.fronda.pl/a/humanizm-tez-ma-swoje-granice

103. Data: 2015-11-05 17:53:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak. Lepiej Ci się w szafkach tentego. Tylko że to mleko bez żadnej
> wartości.

Przeadzasz z tym brakiem wartości, prawda? Zastanów się...
Nawet jeśli nie uważasz za najbardziej optymalną formę
mleka to nie mów że bez zadnej wartości bo to demagogia.

104. Data: 2015-11-05 17:53:58

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 17:31, Ikselka pisze:

> Widziałam toto. Obchodziłam z daleka jak zarazę jaką. No niestety, mogę
> uwierzyć nawet w dobre mleko w tym, ale nie że toto miało codziennie
> dokladnie wymyte te wszystkie rurki tam w srodku.

Zdziwiła byś się.
Jeśli używasz zmywarki do naczyń to tam jest podobnie, z tym, że tam
łatwiej wszystko się myje, bo jest to do tego stworzone (w
przeciwieństwie do niektórych naczyń kuchennych lub stołowych, dla
których mycie nie jest funkcją nadrzędną:) )

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

105. Data: 2015-11-05 17:56:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 17:45:18 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> Otóż to, chodziło o to, że nijak nie da się go wykorzystać ponownie.
> Ekologia, koszty, etc. są tu chyba nieporównywalnie gorsze od butelek a
> już bez porównania od kanki na mleko:)

Przede wszystkim jest TOWAREM sprzedawanym przy mleku, tak jak wszelke
dzisiejsze opakowania produktów, szczerze powiedzmy, nadmiarowe w stosunku
do zdrowego rozsądku - wymienna butelka szklana tego zysku pozbawia 3-]

106. Data: 2015-11-05 17:58:08

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast nie chcę myśleć, jaką drogę przemierza mleko
> z obory do i w samym(!!!)zakładzie mleczarskim. Ktoś mi
> kiedyś to opowiedział - włosy dęba mi stanęły.

To, że nie chcesz myślec już nie raz Cię w kłopoty wpędziło.
Kiedy sie nauczysz, że jednak warto myśleć? :-)

A tak poważniej - w nowoczesnych mleczarniach obory
są nieodłączną ich częścią i mleko z krowiego cycka nie
styka się NIGDZIE na swej drodze z powietrzem...
Po umyciu krowich dojków zakłada się krowie końcówki
automatycznej dojarki, połaczone 4 rurkami z resztą
systemu hydrauliczno-chłodzącego.
Takie mleko nawet nie ma "wiejskiego zapachu", typowego
dla mleka dojonego do wiadra w oborze - ten zapach to
po prostu zapach gnojówki jakie mleko z powietrza
w oborze absorbuje.

107. Data: 2015-11-05 18:00:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Nov 2015 17:53:58 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
> przeciwieństwie do niektórych naczyń kuchennych lub stołowych, dla
> których mycie nie jest funkcją nadrzędną:) )

A czym to się tak wspaniale "myje" te rurki?
Zdziwię się, jeśli powiesz, że nie AGRESYWNĄ CHEMIĄ.
Przeczytaj sobie np instrukcję mycia i dezynfekcji wanny z "bąbelkami" -
ochota na kupno takiej wanny z mety mi przeszła.

108. Data: 2015-11-05 18:02:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> A czym to się tak wspaniale "myje" te rurki?
> Zdziwię się, jeśli powiesz, że nie AGRESYWNĄ CHEMIĄ.

Bardzo agresywną chemią: przegrzana para związku chemicznego H2O.

> Przeczytaj sobie np instrukcję mycia i dezynfekcji wanny
> z "bąbelkami" -ochota na kupno takiej wanny z mety mi przeszła.

Wcale się nie dziwię, taka wanna to niezły syf, ale co kto lubi :-)

109. Data: 2015-11-05 18:44:09

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2015 o 17:53 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

> [...]
> przeciwieństwie do niektórych naczyń kuchennych lub stołowych, dla
> których mycie nie jest funkcją nadrzędną:) )

Nie popadałbym w taki zachwyt.
:(

Tutaj więcej o mlekomatach:

http://www.mlekomaty.org/

same maszyny opisane tutaj:

http://www.mlekomaty.org/mlekomat/

Jest ich aż jedenaście rodzajów, ale każda z nich wymaga _ręcznego_ mycia
przy użyciu dość prymitywnego "zestawu sanitacyjnego":

http://www.mlekomaty.org/mlekomat/2.168.akcesoria/2.
176.sanitacja-mlekomatu/

Ów zestaw zawiera:

1x wiadro niebieskie
1x wiadro czerwone
1x miotła do wnętrza
1x miotła na zewnątrz
1x kosz nierdzewny z pulpitem do umieszczenia butelek
1x 500 szt. worków do kosza na śmieci
1x stojak na serwetki papierowe
1x serwetki papierowe (20 szt. opakowań / po 250 szt.)
10x szmata do podłogi
10x ścierka do kurzu
2x środek do mycia naczyń 1 l
2x środek do mycia szyb 500 ml
1x zmiotka + szufelka
1x witrynka

Jeśli coś musi być myte ręcznie przez "panią Zdzisię" (lub co gorsza,
"pana Zdzisia") środkiem do mycia naczyń, to prawdopodobnie tylko wybrane
mlekomaty mają szansę być czyste przez większość czasu użytkowania (choć
niekoniecznie zawsze).

Owe rzekome "mycie parą" opisywane przez Pszemola, dotyczy _wyłącznie_
wnęki wydającej mleko.
I na pewno nie jest to para przegrzana - to byłoby niebezpieczne dla
klientów!

Wszystkie mlekomaty tego dostawcy tak działają.

Nawet transport mleka do urządzenia, dość dopracowany przez producenta,
nie jest conditio sine qua non!
Można wozić własnym, dowolnym transportem :)

Opisywałem tu już (grzybek tybetański) swoją przygodę z takim mlekiem.
Świeże było zaledwie niesmaczne, postawione do skwaśnienia wylądowało w
ściekach z powodu fermentacji pseudomlekowej!

--
Trefniś

110. Data: 2015-11-05 19:18:23

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.11.2015 o 17:56, Ikselka pisze:

> Przede wszystkim jest TOWAREM sprzedawanym przy mleku, tak jak wszelke
> dzisiejsze opakowania produktów, szczerze powiedzmy, nadmiarowe w stosunku
> do zdrowego rozsądku - wymienna butelka szklana tego zysku pozbawia 3-]

I to jest jednym z powodów, że jestem wrogiem obecnego systemu :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)