Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.

następny post »
From: "Jedrek" <pisz na grupie@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Niesteroidowe leki (Aspiryna) a Choroba wrzodowa.
Date: Wed, 29 Sep 2010 14:31:35 +0100

Witam serdecznie
Mam 44 lata, w wieku 36 lat zdiagnozowano u mnie miażdżycę.
Przewężenia na rozwidleniu aorty i zatkana tętnica biodrowa.(chromanie
przystankowe, bule spoczynkowe)
Chorobę zafundowałem sobie paląc ogromne ilości papierosów.
Wdrożono leczenie zachowawcze - bezwzględny zakaz palenia, aspiryna 75 mg
dziennie, Statyny ( w moim przypadku jest to Crestor 20mg), kilometrowe
spacery.
Ściśle zastosowałem sie do zaleceń lekarskich rzuciłem palenie.
Bralem 75 mg Aspiryny.
Po jakimś czasie dodatkowo zalecono lek o nazwie Plavix.
Osłonowo przepisano mi 30 mg lansoprazol.
Wszystko wyglądało całkiem obiecująco. Znacznie wydłużył sie moj zasięg,
możliwości chodzenia.
Doszło do tego, ze idąc odpowiednim krokiem mogłem chodzić ile chciałem i
jak długo chciałem.
Minęły bole spoczynkowe, mogłem zapomnieć o chorobie.I tak było dobrych parę
lat. W ubiegłym roku zaczęły sie problemy żołądkowe, dziwne uczucie wzdęcia
pod lewym żebrem, i bule przy każdym ruchu. Poszedłem do gastrologa który
zdiagnozował wrzód żołądka.wdrożył leczenie bezwzględny zakaz leków typu
Aspiryna.Przestałem brać Aspirynę i Plavix , dalej biorę statyny.
Minęło juz parę dobrych miesięcy cały czas czuje dolegliwości żołądkowe,
jest trochę lepiej jak było, ale dalej czuje dyskomfort w okolicach żołądka.
Po paru miesiącach oczywiście powróciły moje problemy z nogami bule
spoczynkowe.
I tutaj moje pytanie, czy zakaz brania leków rozrzedzających krew, jest
tylko do wyleczenia wrzodu, czy jest juz bezwzględny ?
Czy można zamiast Aspiryny spokojnie brać lek o nazwie Plavix (clopidogrel
bisulfate), czy tez tego leku przy chorobie wrzodowej tez brać nie można.
Słyszałem tez o jakiś innych lekach działających przeciwpłytkowo i niby nie
powodujących problemów żołądkowych.
Pytanie moje kieruje tutaj na grupie bo sam juz nie wiem co robić Gastrolog
zakazał brać leków przeciwpłytkowych. Lekarz naczyniowy każe brać. A ja
zamiast jednej choroby mam juz dwie, i sam nie wiem co robić dalej.
Sory wielkie za tak długie przynudzanie, ale jakoś nie umiałem tego ogarnąć
szybciej -)