Odp: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Data: 2014-11-27 19:08:26
Temat: Odp: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: "@" <s...@p...onet.pl>

Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
news:cdohetFhiq0U1@mid.uni-berlin.de...

> No twojego też nikt nie zamawiał.

Zwlaszcza na pl.rec.kuchnia :)))

> A całość była o świetlówkach kompaktowych, błędnie zwanych przez ciebie
> żarówką. Normalne żarówki rtęci nie zawierają. Czytać umiem, inaczej bym
> tych bredni (które wykasowałem) nie mógł skomentować.

A calosc... to wyjatkowe pierdolety.
Oczywiscie nikt nie neguje szkodliwego wplywu rteci na organizm, ale
twierdzenie, ze rozbita swietlowka jest przyczyna choroby, na ktora zapadlo
dziecko z filmu to wyjatkowo idiotyczna i naciagana teoria.
Na moje dziecko (wowczas niespelna 3-letnie), spadly szczatki rozbitej
swietlowki - "wybuchla" ni w piec ni w dziewiec podczas swiecenia, a on
akurat stal centralnie pod lampa. I jakos nic mu sie do tej pory nie dzieje,
a minelo ponad 1,5 roku. Rośnie ! :)
Poza tym, rtec jeszcze do niedawna byla w naszych domach wszechobecna,
chocby w termometrach (najbardziej wiarygodnych i dokladnych zreszta, w
porownaniu z elektronicznymi wynalazkami).
Kiedy jako dziecko bylam w sanatorium, 2 razy dziennie mierzyli nam
temperature. Odbywalo sie to "tasmowo" - pielegniarka wsadzala dzieciakom
jeszcze spiacym (rano) termometry pod pachy i po 10 minutach przychodzila je
zebrac. Ile termometrow sie stluklo i ile rteci z nich wyplynelo ciezko
powiedziec. Ale najlepszą zabawą bylo zbijanie i rozbijanie kulek rteci na
podlodze. Nawet zawody urzadzalismy... I jakos wszyscy przezyli - wiekszosc
w dobrej formie do dzis.
Jezeli juz bym sie miala czegos obawiac w zwiazku z rtecia to skazenia wody,
nie tej do (rzekomego) spozycia z kranu, tylko wiekszych akwenow, do ktorych
trafiaja odpady fabryczne.

Pozdrawiam
@

---