Cos dla naszego przyglupa XL [cross]

611. Data: 2015-03-06 21:14:01

Temat: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:mdc3c7$7kq$1@news.icm.edu.pl...

> Odra to choroba głównie wieku dziecięcego.

Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

> Jeśli w swej serdeczności masz i mnie na myśli, to Cię uspokoję - ja
> należę do dinozaurów sprzed okresu obowiązkowego szczepienia i odrę
> przechorowałam, co podobno daje mi odporność całkowitą, nie tylko
> częściową (choć nie wierzę, że cokolwiek daje 100%).
>
> Ewa

Nie, Ciebie nie mialam na mysli, Ty nie jestes grupowym "krzykaczem" :)

No wlasnie ta 100% odpornosc jest podobno wielce dyskusyjna.
Wg lekarzy, z ktorymi rozmawialam jest podobnie jak z wirusem ospy - w
dziecinstwie wywoluje ospe, a w wieku doroslym polpasca (wlasnie u osob,
ktore jako "mlodociane" przeszly ospe), czyli pelnej odpornosci nie daje.

Pozdrawiam
@

---
Avast.

612. Data: 2015-03-06 21:40:00

Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> A co tu udowadniać, kiedy jest napisane - czytać umie każdy:
>
> 2015-03-04 15:10:02
> "Własnie o zgrozo te kanadyjskie renetyw Biedronce widziałam, takze
> włoskie i hiszpańskie inne jakieś jabłka - w Biedronce jest ich
> przynajmniej na równi, co polskich.(...)"

To później...
Najpierw napisałas coś trochę innego...

613. Data: 2015-03-06 21:48:27

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-06 21:14, obywatel @ uprzejmie donosi:

> Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

A wiesz może, jaki odsetek internistów jest w stanie rozpoznać odrę
(świnkę czy inną dziecięcą cholerozę) u dorosłego?

> Nie, Ciebie nie mialam na mysli, Ty nie jestes grupowym "krzykaczem" :)
>
> No wlasnie ta 100% odpornosc jest podobno wielce dyskusyjna.

Tylko jedna kwestia medyczna ma stuprocentową skuteczność.

> Wg lekarzy, z ktorymi rozmawialam jest podobnie jak z wirusem ospy - w
> dziecinstwie wywoluje ospe, a w wieku doroslym polpasca (wlasnie u osob,
> ktore jako "mlodociane" przeszly ospe), czyli pelnej odpornosci nie daje.

Nie zawsze dorosły załapie się na półpaśćca jednakoż.

ale ja to się nie znam, w dodatku z kastą tych lobbowanych jestem
głęboko związana

614. Data: 2015-03-06 22:13:14

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2015-03-06 21:14, obywatel @ uprzejmie donosi:

> A wiesz może, jaki odsetek internistów jest w stanie rozpoznać odrę
> (świnkę czy inną dziecięcą cholerozę) u dorosłego?

Nikly. Z tego co wiem.
Ostatnio czytalam artykul (nie pamietam juz gdzie), ze jest niewielki
procent lekarzy, ktorzy w swojej praktyce spotkali sie z chorobami rzadkimi,
ale nadal wystepujacymi, wiec nie maja pojecia jak je rozpoznac i jak
leczyc. Lecza standardowo - infekcja wirusowa badz grypa - czym tylko
opozniaja rozpoznanie i szkodza pacjentom.

> Tylko jedna kwestia medyczna ma stuprocentową skuteczność.

Czy aby ta, ze zycie grozi smiercia ? :)

> Nie zawsze dorosły załapie się na półpaśćca jednakoż.

Nie zawsze, zle jednak sie zdarza i to dosc czesto.
Co moze swiadczyc o tym, ze niestety przebyta w dziecinstwie choroba
wirusowa nie daje 100% odpornosci w wieku doroslym. Moze to ma zwiazek z
mutowaniem wirusow, nie wiem. Lekarze, z ktorymi na ten temat rozmawialam
(internista, pediatra, neurolog) tez nie wiedzieli...

> ale ja to się nie znam, w dodatku z kastą tych lobbowanych jestem głęboko
> związana

Podrawiam
@
----
Ja tym bardziej, zwlaszcza, ze z zadna kasta zwiazana nie jestem :)

---
Avast.

615. Data: 2015-03-06 22:15:29

Od: "@" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko opozniaja rozpoznanie i szkodza pacjentom.

> Czy aby ta, ze zycie grozi smiercia ? :)

> Nie zawsze, (zle) ALE jednak sie zdarza......
Przepraszam, pomylka.
Ale oczywiscie ZLE, ze sie zdarza :)

@

---
Avast.

616. Data: 2015-03-06 22:22:20

Temat: Re: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Mar 2015 21:14:01 +0100, @ napisał(a):

> Tak sie uwaza, jednak dorosli tez choruja.

Ponieważ nie działają szczepienia.
--

XL
pewni siebie.

617. Data: 2015-03-06 22:25:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06 Mar 2015 20:40:00 GMT, Budzik napisał(a):

> Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> To później...
> Najpierw napisałas coś trochę innego...

To się odwołuj do "później", a nie do "wcześniej" - bo dla normalnych ludzi
w rozmowie to "później" jest wiążące.
--

XL
pewni siebie.

618. Data: 2015-03-06 22:26:00

Od: niebieski <n...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Oto zgodny z moim punktem widzenia komentarz do tego całego wątku:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
d&v=olKerlHpVm8

--
niebieski

619. Data: 2015-03-06 22:34:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 06 Mar 2015 22:26:00 +0100, niebieski napisał(a):

> Oto zgodny z moim punktem widzenia komentarz do tego całego wątku:
>
> https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedde
d&v=olKerlHpVm8

A tu z komentarzy:

"Ja urodzilem sie w 85 roku. Jako dziecko przeszedlem Swinke, Odre i
Rozyczke to bylo normalne trzeba to bylo przejsc jak dojrzewanie i nocne
polucje nigdy nie slyszalem zeby ktos od tego umarl. Ostatni raz chorowalem
chyba 3 lata temu i to tylko dlatego ze poprostu przeliczylem mozliwosci
swojego ukladu odpornosciowego ze tak powiem i poszedlem po bandzie i nie
rozwalila mnie tyle grypa co jej powiklania, mialem zapalenie zatok, nikomu
nie zycze no ale wyleczylem sie bez jakis wiekszych inwestycji w leki.
Obloznie chory tak ze lezalem chyba z tydzien w lozku ostatni raz bylem
jeszcze w podstawowce. Nie dalbym glowy czy sie wtedy na cos nie
szczepilem. No ale mniejsza o to. Zyje jestem zdrowy i nie narzekam.
Naprawde nie rozumiem skad ta histeria. Jak ktos nie chce szczepic dzieci
nie szczepi, jak chce to zaszczepi i wtedy nie musi sie bac tych
niezaszczepionych. Po co ta cala histeria i nagonka? Czy to nie jest tak ze
jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi? ;) ?"

Oczywiście, ze wiadomo. Pisałam to samo o moich dzieciach - TEŻ chorowały
na odrę. Ja w dzieciństwie TEŻ na nią chorowałam, akurat sama nie pamiętam,
ale wiem z opowieści Mamy, bo wiązało się akurat z tą historią pewne
rodzinne wydarzenie.
One żyją, ja żyję. Przechorowanie odry kiedyś nie było żadną sensacją -
chorowały całe przedszkola, zdarzało się i u dorosłych - taki dopust Boży,
który po prostu był, bez robienia sensacji i kreowania psychozy strachu.
--

XL
pewni siebie.

620. Data: 2015-03-06 22:59:16

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka i...@g...pl ...

> [...]
> - chorowały całe przedszkola, zdarzało się i u dorosłych - taki dopust
> Boży, który po prostu był, bez robienia sensacji i kreowania psychozy

To wszystko prawda - zwykły rachunek prawdopodobienstwa, o ktorym pisałem w
tym watku kilka razy ale który Tobie Ikselko jest chyba obcy, skoro
powołujesz się na pojedyncze przypadki.

Powikłania w przebiegu odry występują u ok. 30% osób chorych, większość z
nich występuje u dzieci do 5 r.ż. oraz dorosłych powyższej 20 lat.

Do powikłań w przebiegu odry należą:

o biegunka i silne odwodnienie organizmu występują u 80 osób na 1000
chorych,
o zapalenie ucha środkowego występuje u 70-90 osób na 1000 chorych,
o zapalenie płuc występuje u 10-60 osób na 1000 chorych,
o zapalenie mózgu występuje u 1 na 1000 chorych,
o drgawki występują u 5 na 1000 chorych,
o zgon występuje u 0,7-2 na 1000 chorych,
o podostre stwardniające zapalenie mózgu występuje u od 1 na 1700 do 1 na
3300 chorych.

http://szczepienia.pzh.gov.pl/main.php?p=3&id=27&sz=
54&to=

Zlewozmywak
Wybory pod kontrolą obywatelską!
Zupki z torebki.
Pomiar powierzchni mieszkania prośba do speców
Piec gazowy - sterowanie dobowe vs. stałe a zużycie.