Odp: Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa

From: "Piotr Krawczyk" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Odp: Odchudzanie-dieta niskowęglowodanowa
Date: Tue, 18 Mar 2003 11:39:52 +0100

Użytkownik SiEl <c...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b55bou$5o$...@a...news.tpi.pl...
> Czytałem ostatnio o insulinie i glukagonie. W związku z tym mam pytanie.
Czy
> [...]
> spalanie tłuszczu).To się chyba nazywa dieta optymalna. Chcę się trochę
> odchudzić, 3-4 razy w tygodniu uprawiam sporty siłowe (kulturytstyka) i
czy
> taka dieta nie zaburzy mojej gospodarki hormonalnej. Jaka jest dolna
> granica spożycia węglowodanów i czy wogóle taka istnieje, której
> przekroczenie może być niebezpieczne. Mam 27 lat.
> Poza tym czy uprawianie sportów siłowych może doprowadzić do sytuacji, że
> organizm zacznie spalać własne mięśnie w przypadku niedostatecznej ilości

Slyszalem ostatnio i to z pewnego zrodla (moja wykladowca na medycynie), ze
dieta optymalna dziala, polega na "przelaczeniu" organizmu na ciala ketonowe
(z tluszczy) zamiast glukozy, chudnie sie szybko, ale jest to BARDZO nie
zdrowe, bo to wlasnie glukoza jest glownym materialem odzywczym dla
wiekszosci tkanek. Reasumujac ja bym sie nie odwazyl kozystac z takiej
diety.

Pozdrawiam P.Krawczyk