Odp: Odp: Przy okazji "Lotu.." o schizofrenii

From: "Becchino" <b...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: Odp: Przy okazji "Lotu.." o schizofrenii
Date: Mon, 17 Jul 2000 18:51:35 GMT

Użytkownik <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
news:m2snt96op2.fsf@pierdol.ninka.net...
> "Becchino" <b...@p...com> writes:
>
> To ja jeszcze raz, bo widze ze poprzednia odpowiedz nie dostarla na
> newsy :(

Tym razem sie udalo!!!

> Prawda. Jedyne co widzialam a co skutkowalo to terapia w polaczeniu z
> leczeniem farmakologicznym. A i to nie do konca (nie wiem czy
> schizofrenie sie da calkowicie dzis wyleczyc).

Wyleczyc mozna grype, jako cos ulotnego i powierzchniowego.
Natomiast schizofrenie mozna jedynie wyciszyc , chociaz i
to nie zawsze jest mozliwe.Zrodla i mozliwosc jej eliminacji
nadal sa duza tajemnica.

> Jesli chodzi o proby przekonywania lub informowania chorego ze to co
> mowi to bzdury - masz racje, jednym sie wzmaga agresja, innym jest po
> prostu cholernie przykro (zalezy od rodzaju osoby i choroby).
> Wbrew pozorom schizofrenicy nie maja uposledzonych emocji.

Schizofrenicy podobnie jak ludzie uposledzeni , czy tez osoby z
wszelakimi psychozami , zespolami klinicznymi... wyczuwaja emocje.
Czuja zlosc , lek , czy tez radosc innych. I w duzym stopniu uzalezniaja
swoje zachowanie od nastawienia innych.

> Ja na swoj uzytek po prostu przytakiwalam. prowadzilo to czasami do
> niezbyt fortunnych sytuacji - mianowicie bylam traktowana jako zrodlo
> zwierzen godzinami (bo glupio mi bylo sie odkrecic tylem i
> odmaszerowac), poniewaz ta osoba w ogole nie miala z kim rozmawiac (z
> wyjatkiem telewizora).

Juz zauwazylam , ze ludzie wrecz boja sie takich osob i
uciekaja . Moze boja sie czasami niektorych prawd.
A czy ta osoba jest kims bliskim dla Ciebie ?

karolina