Odp: Paprocie

Data: 2002-06-03 09:58:20
Temat: Odp: Paprocie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości
news:ad5tv4$rt$05$1@news.t-online.com...

> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> schrieb im Newsbeitrag

> lat:(.

Przetlumacze sobie tylko zebym
> wiedzial, jak to jest po polsku i chetnie Ci "sprzedam" ta ksiazke. Dla
mnie
> zbyt madra i za szkoda dla takiego amatora. Cena nowej byla 60 000 zl. Za
> polowe?

Już mi życzliwa dusza podpowiedzaiła, gdzie książkę można kupić. I przy
okazji w tym samym miejscu znalazłam dzieło o ochronie wrzosowatych.

> ze
> >
> No wlasnie niektore maja nieszczegolne liscie. Dzisiaj przesadzilem je
duza
> bryla w jedno miejsce i obficie podlalem. A tak przy okazki ile masz tych
> paparoci i jakie gatunki?

Tak w ogóle to mało, bo nie mam warunków (brak cienia i wilgoci). Długosz
królewski, języcznik "zykły" i odmiana "Cristata", wietlica japońska
'Pictum". podrzeń żebrowiec, pióropuszniki strusie (zarodnikujące),
paprotnik szczecinkozębny (przypuszczalnie), jeszcze parę sztuk
nie-wiadomo-czego, które same się rozzarosnikowały i jeszcze coś, co się
nazywa Polystichum chyba polyblepharum? Poprawną nazwę mam zapisaną, ale jej
nie pamiętam, w ckażdym razie bardzo ładna paproć o błyszczących blaszkach.

Pozdrawiam, Basia.