Odp: kwas chlebowy

From: "Bartosz Krawczyk-Demczuk" <b...@d...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Odp: kwas chlebowy
Date: Mon, 24 Jan 2005 22:17:56 +0100

Witam,

Taką maszynkę dostałem na gwiazdkę. Wypróbowałem wszystkie przepisy na
drożdzach i tylko słodki chlebek z rodzynkami przypadł mi do gustu.

Poszedłem do piekarni i poprosiłem o trochę zakwasu ("na żurek"). Rozrobiłem
z wodą i mąką żytnią - pracował pięknie. Przygotowałem składniki, a ponieważ
miałem dużo zakwasu część wyrobiłem w misce, dałem w foremkę i do
piekarnika.

Efekty:

Z maszynki: niedopieczony i niesmaczny. Myślę, że kłopot jest w odpowiedniej
temperaturze, która przy zakwasie jest potrzebna większa.

Z piekarnika: REWELACJA. Od tamtej pory co sobotę (wtedy jestem w domu)
piekę chleb i cała rodzina się zajada. W sobotę wieczorem przychodzą każdy
po swój bochenek. Zakwas dokarmiam i choduję stale ten sam, który dostałem.
Chleb piekę w foremkach, bo dodaję do niego BARDZO dużo ziaren słonecznika,
dyni i lnu.
W ostatnią sobotę dodałem czarnuszkę i kminek - wszyscy mówią, że był
rewelacyjny.

Polecam wszystkim.
Bartek

Użytkownik Agnieszka <a...@i...pl> w wiadomości do grup