Odp: torf

From: "Rafal Wolski" <r...@p...com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Odp: torf
Date: Fri, 10 Mar 2000 16:03:53 GMT

> nie jest roslina torfowisk...

W pewnym sensie jest. Trudno mi to naukowo wytlumaczyc, ale wszystkie
rosliny wrzosowate dobrze sie czuja w torfie (moze to kwestia wzrostu na
wlasnych "smieciach" ??? ). Rozaneczniki naleza do wrzosowatych, tak jak
wrzosy i wrzosce, czy borowka amerykanska, hebe. Nie zawsze lubia czysty
torf, nie zawsze tez kwasny (np. niektore wrzosce, czy hybrydy rododendronow
uzywane jako podkladki). W przypadku rozanecznikow - z mojego doswiadczenia
wynika - ze w 99% przypadkow najlepiej rosly w czystym torfie.
Nowozic trzeba, to fakt. Tu najlepiej sprawdzaly sie nawozy otoczkowe. Inne,
NPK, tez sie sprawdzaly, ale powodowaly "nieelegancko" nierowne okresy
wzrostu i zastoju - mysle, ze choc w przeliczeniu na kg tansze, to biorac
pod uwage efekty koncowe i ilosc potrzebnych zabiegow, nie warto ich
stosowac.
Nigdy do nawozenia rozanecznikow nie stosowalem gnojowicy. Czy ktos tego
probowal? Jaki jest efekt? A moze nie mozna jej stosowac np. ze wzgledu na
pH? W przypadku roz daje bardzo dobre efekty.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski