Re: Antybiotykoterapia a grzybica

From: jacek <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Antybiotykoterapia a grzybica
Date: Mon, 27 May 2002 08:56:12 +0200

Witaj!

In article <g...@4...com>,
S...@p...fm says...
> Zaczelam antybiotykoterapie (Unidox) i lekarka przepisala mi na
> wszelki wypadek Clotrimazolum, zebym smarowala sie w miejscach
> intymnych, jezeli bede miala jakies niepozadane objawy typu swiad itd.
> Troszke mnie tym zaskoczyla (bo to dermatolog) i nie wiem dokladnie w
> jaki sposob mam tego kremu w razie czego uzywac.

W przypadku antybiotykoterapii uzasadnienie to ma. Za to dawanie "na
dzien dobry" przeciwgrzybiczych uzasadniania nie ma. Po doxacyclinie
grzybice okolic intymnych zdarzaja sie, ale na palcach obu rak
policzylbym ile takich pacjentek sie zdarzylo mi.

> Mam dotyczace tego problemu jeszcze jedno pytanie. Jak ustrzec sie
> przed grzybica? Czy wystarczy pic kefiry, jogurty itd, czy tez trzeba
> sie zaopatrzyc w jakis medykament z apteki.

No jak bedzisze wsowac jogurciki itd. to prawdopodobienstwo grzybicy ci
raczej wzrosnie niz zmaleje.

> Dawno temu czesto u mnie w
> domu byl jakis specyfik, ktory mial cos wspolnego z kwasem mlekowym
> (laktovit, czy cos w tym rodzaju, nie pamietam nazwy). Czy cos takiego
> mozna nabyc w aptece? Czy to jest skuteczne i czy nalezy stosowac to
> dopiero po antybiotykoterapii, czy podczas antybiotykoterapii.

Podczas. Troche to zalezy od stanu organizmu i dlugosci i jakosci
antybiotykoterapii. Obecnie ja osobiscie polecam Trilac.