Re: Antysektowa paranoja w mediach

Data: 2000-08-09 15:49:56
Temat: Re: Antysektowa paranoja w mediach
Od: "Stefan" <b...@p...com>

n...@p...ninka.net napisał(a) w wiadomości: ...

>Chwileczke. jest pierwsze spotkanie.
>Czy na pojscie na takie spotkanie sekty urzadzaja lapanki, zamykaja w
>klatkach, szantazuja badz zmuszaja?
>przeciez nie.

natomiast sugestywnie zachęcają na pewno nie informując jakie będą
późniejsze cele działania sekty. Zatem dziwię się, że ty się dziwisz pójściu
na miłe, pełne ciepła spotkanie, które stwarza sekta. Jestem pewien, że
dopiero ente spotkanie będzie miało inna atmosferę.
Właśnie gdyby było zamykanie w klatkach czy szantażowanie to nikt by nie
poszedł. Roboty ogłupiania nie zaczyna się na pierwszym spotkaniu. Rybak
pozwoli rybie najpierw posmakowac przynety zanim "przytnie".

>Dlatego pisze ze ludzie ida tam _z wlasnej woli_.

I chyba łatwo to zrozumieć...

>Na pierwszym tez spotkaniu (a bylam na paru, a i owszem) nie ma
>zadnego przymusu ani urabiania.

wspaniała, pełna ciepła atmosfera, miłe zachęcające usmiechy personelu
spotkania (sekty) to też jest urabianie, przecież to oczywiste, na boga. Ja
nie pisałem, że urabianie to odrazu wyczerpujące psychicznie pranie mózgu
czy werbalno - intelektualne molestowanie.

>na ogol sie gada, gada i gada roztaczajac piekne perspektywy.

i to jest między innymi to... Właśnie juz to jest urabianiem...
jakoś nie słyszałem nigdzie, żeby jakakolwiek sekta na pierwszym spotkaniu
mówiła, że przyjdzie czas a będziecie wszystko nam oddawać, dla nas
pracować, a może i kraść. Przyjdzie czas a "damy wam popalić".
Twoje argumenty nie są przekonujące.

>Ja sie akurat na to zlapac nie dalam, bo mam dosc wlasnego rozumu, ale
>wiele osob co ze mna przyszlo zostalo.

bo nie kązdy być może ma Twój iloraz inteligencji. Ale tacy ludzie też są i
szukają swego miejsca w zyciu.

>Nikt ich nie zmuszal.

osobowo nikt, być może. A czy ty nigdy nie słyszałaś, że nie tylko ktoś może
kgos do czegoś zmuszać.?

>na ogol sa.

na ogól jak piszesz. niezależnie od tego miałem nadzieję, że w poprzednim p.
odczytasz, że miałem na mysli wytworzenie pustki już i jednocześnie dopiero
przez umiejetne postepowanie członka sekty z delikwentem. pustkę można
stworzyć tam gdzie jej dotychczas nie było.

>Nie. jesli ktos jest szczesliwy

po jakims czasie ten twój ktoś dochodzi do wniosku, że to nie byó to a
wydawało mu się dotychczas, że to było szczęście. Dopiero teraz będzie
szczęśliwy!!!

i realizuje sie we wlasnym zyciu i mu

było mało dytychczasowej realizacji. postanowiłrealizować się jeszce w czyms
innym.na przykład!

>ze soba dobrze nie da sie skusic na afisze typu "rozwoj osobowosci"
>"nowe mozliwosci mentalne" itp.

trudno mi uwierzyć, aby ktos taki jak ty nie miał pojęcie o tym jaka okrutną
sdamoniszczącą bronią może być człowicza ambicja. "Nowe możliwość
mentalne..." ...**spróbuj - szepcze ambicja - będziesz lepszy, ważniejszy od
innych**

>Alez zalezy ktorzy. Schizofrenik np. uwaza, ze on jest jak najbardziej
>normalny i zdrowy i ze zamykaja go w wiezieniu.

Myślałem, że nie muszę tłumaczyc ci metafory. Przecież wiesz ponad wszelka
wątpliwość, że nie chodziło o schizofreników w sekcie, bo takich sekta nie
potrzebuje. Próbowałem przekazać ci, że ktoś z nadwyrężonum umysłem nie
chce, nie może, lub nie umie zrezygnować z okowów sekty. I tylko tyle.
Zostaw tych schizofreników już w szpitalu.

zagubieni,

>Zagubienie nie rowna sie pozbawieniu wladz umyslowych i utraceniu
>kontaktu z rzeczywistoscia.

Nie potrzeba być idiotą - jak piszesz - żeby nie umieć lub nie móc podjąc
decyzji.
Skłamiesz, jeśli napiszesz, że nie spotkałaś człowieka przy zdrowych
zmysłach, który w jakiejś sprawie był zagubiony i nie umiał podjąć decyzji.
takich bowiem spotyka się nakązdym kroku, ajuz codziennie w sądzie, *na
przykład*

Proszę o bardziej przekonywujące argumenty.

pzdr. st.