Białko z jajka

21. Data: 2015-02-02 07:18:53

Temat: Re: Białko z jajka
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-01 o 23:56, Tomasz pisze:

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> A od kogo nauczylo sie dzikie ptactwo ze tez nie jedzą nawet w zimie?
> Jeden bardzo mądry człowiek mi powiedział że energia potrzebna do
> strawienia białka jest wieksza niż otrzymana po ich strawieniu i dzika
> przyroda to rozpoznaje, dlatego nie rusza strawy do której trzeba
> jeszcze dołozyć.

Znaczy się, jedzmy białka jaj, porzućmy aktywność fizyczną!
Będziemy piękni i szczupli :)

22. Data: 2015-02-02 10:08:58

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strawienia białka jest wieksza niż otrzymana po ich strawieniu i dzika
> przyroda to rozpoznaje, dlatego nie rusza strawy do której trzeba jeszcze

Dziwne: jak karmiłam swojego psa wiele lat temu, czytałam, że jaja surowe ,
i mięso są lżej strawne niż obrobione termicznie, dlatego jaja dodawałam do
żarcia pod sam koniec gotowania, by tylko słabo się ścięły.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ zakładce 'inne', nowe wersje:
syntezatora mowy Gdak (z możliwością zmiany szybkości mowy),

23. Data: 2015-02-02 10:39:23

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> , i mięso są lżej strawne niż obrobione termicznie, dlatego jaja dodawałam
> do żarcia pod sam koniec gotowania, by tylko słabo się ścięły.

Nic dziwnego, jesli cale jajko romieszac to zwierzaki nie maja mozliwosci
odseparowania czesci smaczniejszej wiec jedza wszystko. Ja tez czesto do
gotowanej strawy wrzucam cale jajka. Calosc jest wymieszana i moze tam byc
nawet ugotowana marchew byle byla rozdrobniona to wszystko jedza. Jesli
natomist poczesyuje moje psy rosołem z calymi kawalkami marchewki to
oczywiscie marchewke zostawią.

--
Tomasz

24. Data: 2015-02-02 10:41:34

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwanos" <i...@6...pl> napisał

> jak dodasz łychę smalcu i usmażysz białka to gwarantuje, że zjedzą, razem
> z miską

Właśnie tak robię od dawna, im wiecej dodam smalcu tym chetniej jedza.

--
Tomasz

25. Data: 2015-02-02 13:05:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Tomasz napisał:

> [...]
> nawet ugotowana marchew byle byla rozdrobniona to wszystko jedza. Jesli
> natomist poczesyuje moje psy rosołem z calymi kawalkami marchewki to

Ale to psy chyba. Gdybym swojemu kotu próbował dać jakąś rozdrobnioną
marchew, to by się na mnie za te oszustwa obraził. Ale taką w całości
-- to proszę bardzo!

Jarek

--
Zyg zyg marchewka.

26. Data: 2015-02-02 13:54:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Feb 2015 23:56:29 +0100, Tomasz napisał(a):

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> A od kogo nauczylo sie dzikie ptactwo ze tez nie jedzą nawet w zimie?

Jedzą, jedzą, ale SUROWE, bo własnie surowe jajo to ich NATURALNY pokarm
żtp od czasu jeszcze przed wylęgnięciem, a potem jest to nadal ich
przysmak; niektóre gatunki wrecz "polują" na jaja innych ptaków
pozostawione w gniazdach bez opieki. :-]

> [...]
> białka jest wieksza niż otrzymana po ich strawieniu i dzika przyroda to
> rozpoznaje, dlatego nie rusza strawy do której trzeba jeszcze dołozyć.

Gdyby tak było, "nie ruszałaby" też sera i mięsa.
Moje psy jedzą surowe jaja (daję same żółtka z uwagi na awidynę w surowym
białku), a jakoś gotowanych nie lubią. I ta awersja wynika ewidentnie i
tylko z nieprzyzyczajenia, jest to takie ich widzimisię smakowe, bo
generalnie niektóre psy jajka jedzą i to bardzo chętnie. Ba, jajka są
bardzo wskazane dla psów - jeśli gotowane, to w całości, a jesli surowe, to
same żóltka (awidyna):
http://www.cafeanimal.pl/artykuly/porady/Czy-powinni
smy-karmic-psy-jajkami,3666

27. Data: 2015-02-02 13:59:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Feb 2015 02:57:44 +0100, iwanos napisał(a):

> jak dodasz łychę smalcu i usmażysz białka to gwarantuje, że zjedzą,
> razem z miską

Albo można im zrobić kluski lane z dużą zawartością jajek.

28. Data: 2015-02-02 14:07:10

Od: "mkarwan" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://dietabialkowa.net/

29. Data: 2015-02-02 14:07:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2015 10:08:58 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Dziwne: jak karmiłam swojego psa wiele lat temu, czytałam, że jaja surowe ,
> i mięso są lżej strawne niż obrobione termicznie, dlatego jaja dodawałam do
> żarcia pod sam koniec gotowania, by tylko słabo się ścięły.

Bardzo dobrze robiłaś - surowe białko psu szkodzi ze względu na awidynę,
powinno się podawać lekko ścięte.

30. Data: 2015-02-02 14:09:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Feb 2015 10:41:34 +0100, Tomasz napisał(a):

> Użytkownik "iwanos" <i...@6...pl> napisał

> Właśnie tak robię od dawna, im wiecej dodam smalcu tym chetniej jedza.

Powinienieś tylko lekko je ścinać, z nie smażyć do całkowitego ścięcia.

Cydr wlasnej roboty
pierogi z podrami czyli z czym?
Sprawdzenie stanu osobowego
bigos