Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

Date: Mon, 01 Dec 2014 17:44:19 +0100
From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
<m595si$5d4$1@node1.news.atman.pl> <c...@m...uni-berlin.de>
<m59llj$nu0$1@node1.news.atman.pl> <c...@m...uni-berlin.de>
<m5ajq4$5jn$1@node2.news.atman.pl> <m5alrg$6bc$1@dont-email.me>
<m5an8t$lk$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<54799628$0$21561$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<547b6382$0$2163$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>

> widać jak na dłoni -- jak się władza zabrała za moje śmieci, to płacę
> za wywóz jednego kubła dokładnie, co do złotówki, dwa razy więcej niż
> poprzednio firmie prywatnej.

Myśmy na tej zmianie wyszli lepiej. Tzn. płacimy odrobinę mniej (o kilka
złotych), a wywożone mamy częściej.

> Domyślam się, że to nie jest poniemiecka zabudowa, tylko coś nowego.
> Tak oto wygląda planowanie i przewidywanie przyszłości. Oczywiście
> przy zatwierdzaniu projektu nikt nie wiedział, że za kilka lat trzeba
> będzie stamtąd zabierać posegregowanie śmieci. No bo skąd miał
> wiedzieć? Nie przeznaczył więc odpowiedniego miejsca na takie
> fanaberye jak kilka niewielkich kubełków na różnego typu odpady...

W sumie to mogłam sobie sama takie miejsce przewidzieć, na 3 czy 4
kubły, ale wolałabym, żeby było kilka większych kubłów na kilka domów,
np. dla naszej odnogi. Głupie jest to, że każdy swoje śmieci musi
składować osobno, skoro już ta reforma "ugminniająca" wszystkie śmieci
weszła w życie.

> Całkiem serio. Tak to wygląda. Ważą wszędzie, bo tego wymagają
> wszystkie dyrektywy i ustawy śmieciowe -- choć oczywiście nie
> wymagają, by osobno ważyć śmieci moje i sąsieda mego.

No właśnie! Po co to? Przecież opłata jest od liczby osób lub metrażu.
Nie zauważyłam, żeby u nas każdemu ważyli.

> Po miesiącu. Co miesiąc przecież worki wywożą.

U nas co tydzień zabierają worki, ale co 2 tygodnie inne. Tak więc
plastiki składuję 2 tygodnie i zielone 2 tygodnie (nie wiem, czy się
poprzednio dość jasno wyraziłam).

> Dwa tygodnie, to u mnie w pojemniku z klapą. RDF w Cemeksie tym starym
> jogurtem trochę śmierdzi. Zresztą, nasi specjaliści, co kiedyś w radiu
> ich słyszałem, zalecali, żeby kubeczków nie myć i tak je przez miesiąc
> trzymać, bo wody szkoda. Ciekawe, jaki ci specjaliści mają pogląd na
> ten temat: http://youtu.be/YOP0-ruQx6Q

Jeśli chodzi o mycie oraz wszelkiej maści specjalistów i urzędasów, to
zwykle hołdują zasadzie "ręka rękę myje".

> Są gdzieś jeszcze te duże pojemniki? U nas zlikwidowali wszystkie.

My mamy o tyle szczęście, że na początku osiedla są jeszcze bloki ze
zbiorczymi pojemnikami. Stoją tam między innymi też te duże banie na
szkło, do których przez otwór wrzucić można właściwie tylko butelki, nic
większego nie wejdzie. Najlepiej nie tłukąc, ale to mi się jeszcze nie
udało.

Ewa