Cannelloni

1. Data: 2001-11-14 18:17:49

Temat: Cannelloni
Od: "Ewa" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Nazywam się Ewa Morawiecka.
Bardzo proszę o pomoc. Mam makaron cannelloni, takie grube rurki. Nie wiem
jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że
ktoś mi pomoże.

1. Data: 2001-11-14 18:43:51

Temat: Re: Cannelloni
Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <v...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że

Zrob tak:
ok 30 g tartej bulki namocz w lyzce mleka. Na patelni stop maslo, dodaj i
cebule posiekana i smaz az bedzie szklista. Mielone mieso z drobiu i
wieprzowiny wloz do miski, dodaj tarta bulke, smietanke )ok 80 ml),
pietruszke zielona, parmezan i tyle bialka by zwiazac farsz. Doloz usmazona
cebule, dopraw. Tym nadzieniem napelnij rurki cannelloni. Teraz sos: w
rondlu stop 40 g masla, dodad 40 g maki i roztrzepuj okolo 3 minuty. Zdejmij
z ognia i stopniowa dodawaj mleko (500 ml). Podgrzej i ubijaj az zgestnieje.
Dodaj starty ser zolty i roztrzepuj to razem az sie stopi, i dodaj jeszcze
troszke masla. Rozprowadz cienka warstwe tego sosu na dnie naczynia do
zapiekania, i an tym uloz rurki. Polej reszta sosu i zapiekaj okolo 25 minut
pod przykryciem. kaska

1. Data: 2001-11-14 18:56:23

Od: "Jibrielle" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że

Ja zawsze robie nadzienie z sera ricotta wymieszanego z ugotowanym
szpinakiem, i polane sosem tak jak do spaghetti :-)

Inga.

1. Data: 2001-11-15 08:35:43

Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o pomoc. Mam makaron cannelloni, takie grube rurki. Nie wiem
> jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że
> ktoś mi pomoże.

W archiwum jest kilka przepisow. Ogolnie mozna to nadziewac czym sie chce.
Najbardziej znane nadzienia to bolonskie czyli mieso. pomidory, bazylia,
czosnek. Jak lubie wedzonego lososia zmiesznego z riccota i parmesanem.
Rurki zapieka sie wtedy w beszamelu. Dokladny przepis na to znajdziesz na
opakowaniu cannelloni firmy Agnesi. Jedyna rada praktyczna dotyczaca tego
makaronu, ze lepiej jest kupowac makaron juz podgotowany (preboiled lub
vorgekocht) wtedy latwiej go nadziac a potem zapiec. Nadziewanie juz
ugotowanych rurek jest dosc trudne jesli sie nie ma specjalnej strzykawki
Czarek

1. Data: 2001-11-15 11:05:37

Od: "Urszula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozprowadz cienka warstwe tego sosu na dnie naczynia do
> zapiekania, i an tym uloz rurki. Polej reszta sosu i zapiekaj okolo 25 m
inut
> pod przykryciem. kaska
czy tego makaronu ma byc jedna warstwa czy moze byc kilka?
Ula

1. Data: 2001-11-15 11:14:01

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sucq5$4k4$...@n...tpi.pl...
> [...]
> jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że

Ja robie canneloni zuuuuuuuuupelnie inaczej niz Kasia.

CANNELONI Joli L-L
ok. 50 dkg mielonego miesa ( ja robie z szynki wieprzowej , mozna z
lopatki)
1 cebula
troche zoltego sera
sok pomidorowy lub podwojny przecier
jajko, sol, pieprz, czosnek
rurki surowe canneloni

Mielone mieso podsmazasz partiami tak ok 4 min , mieszajac, bez
zrumienienia( jezeli wrzucisz na patelnie cale mieso od razu- to pusci sok i
bedzie suche)
Cebulke w kostke i zrumienic. Do miski wrzucasz : zrumieniona cebule,
podsmazone mieso, troche tartego sera, sol, pieprz i wycisniety/pokrojony
czosnek.Wbijasz jajko, mieszasz. Tak przygotowanym farszem nadziewasz surowe
rurki canneloni:
Przystawiasz rurke( pod katem circa 45st.) do michy z farszem i jednym
palcem zgarniasz farsz z jednej a potem drugiej strony rurki az bedzie pelna
( trwa to sekunde).
Napelnione rury ukladasz w naczyniu zaroodpornym ( maksymalnie 2 warstwy),
zalewasz to doprawionym mocno pieprzem i sola sokiem pomidorowym lub
przecierem pomidorowym rozcienczonym 2-3 szkl. wody( pamietac o soli i
pieprzu), tak zalac aby rurki byly ledwo co pokryte plynem. Na wierzch
potarkowac zoltego sera i do piekarnika na ok. 45 min w 200 st. ( ja mam
gazowy). Mozna piec zakryte pokrywka i w koncowej fazie odkryc, mozna od
razu zostawic lekko niezakryte wieczko.Sok zostanie wchloniety przez
makaron.Mozna pod koniec sprawdzic widelcem czy makaron jest juz miekki.
Naszynie nie moze byc wypelnione po brzegi bo w trakcie zapiekania latwo
moze wybulgotac sok do piekarnika.
Latem, jak sa kabaczki mieszam mielone mieso z pokrojonym w 0,5 cm
kostke kabaczkiem surowym i tym nadziewam ( 2/3 miesa, 1/3 kabaczka),
jeszcze wychodzi smaczniejsze.

Jola L-L

1. Data: 2001-11-15 13:58:38

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Urszula Głuszek <u...@g...pl>

> czy tego makaronu ma byc jedna warstwa czy moze byc kilka?

Może być dwie, ale uprzedzam, że to jest baaardzo sycące i ja wytrzymuję nie
więcej jak 5 rurek. A zazwyczaj mogę dużo ;-))

Ostatnio robiłam ze szpinakiem mocno doprawionym solą, pieprzem, czosnkiem i
gałką muszkatołową (kupiłam ten szpinak w formie zamrożonego błota,
rozmroziłam, porządnie odcisnęłam, podsmażyłam na maśle z przyprawami,
nadziewałam - dobra, połowę wyżarłam jeszcze przed nadziewniem ;-)). To był
jeden rodzaj - drugi zrobiłam z szynki <reklama> Bohuna </reklama> i sera
koziego, drobniutko posiekanych. Ta szynka jest dość mocno podwędzana,
smakowo wyszło bardzo oryginalnie i smacznie. Całość zalałam podduszonymi
pomidorami z puszki z przyprawami (sól, pieprz, czosnek).

--
Maya
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-11-15 18:13:12

Od: "Ewa" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuje za przepisy. Jestem pod wrazeniem. Pozdrawiam Ewa

1. Data: 2001-11-16 00:19:05

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo dziękuje za przepisy. Jestem pod wrazeniem. Pozdrawiam Ewa
i jeszcze jeden z mojego archiwum:

cannelloni z nadzieniem orzechowo-serowym

Witajcie!
ostatnio przewinelo sie tu troche przepisow na cannelloni, dorzuce jeszcze
jeden przepis - wyprobowany w miniony weekend. Na pewno go powtorze bo jest
tego wart.
Na 4 osoby:
16 cannelloni - ugotowac
50 dag botwinki lub szpinaku
2 lyzki masla
3 obrane, posiekane szalotki
3 lyzki slodkiej smietany
3/4 filizanki grubo posiekanych orzechow wloskich
2 roztrzepane jaja
2 lyzki startego sera zoltego
galka muszkat., sol, pieprz
Rozgrzac maslo, dusic szaltoki do zeszklenia, dodac botwinke/ szpinak.
Orzechy lekko podprazyc na patelni, dodac do szpinaku, zmieszac mase z serem
i jajkami. Przyprawic do smaku sola, pieprzem i galka. Ugotowany makaron
napelnic i ulozyc w wysmarowanej maslem formie.
Sos:
1 1/2 lyzki masla
1 1/2 lyzki maki
1-2 filizanki mleka
2 zoltka
filizanka startego sera zoltego
2 lyzki plynnego masla
Rozgrzac maslo, dodac make i mieszac do zrumienienia. Rozprowadzic mlekiem i
gotowac 10 min na malym ogniu. Zdjac z ognia wmieszac ser , zoltka,
przyprawic sola i galka. Polac makaron, skropic maslem i posypac serem.
Zapiekac 15 min w 220 stopniach.

I jeszcze kilka slow komentarza - robilam z polowy porcji (8 sztuk
makaronu), rozmrozilam cale opakowanie szpinaku 0.5 kg i bylo w sam raz.
Reszte skladnikow nadzienia zmniejszylam o mniej wiecej polowe mniej. Wyszlo
idealnie :-)
Sos natomiast byl troche nie taki jak mi sie wydawalo ze powinien. Czy to
jest beszamel? Wyszedl troche za gesty i nie calkiem gladki, ale smaczny.
Polecam, bo pyszne i nawet nie zbyt czasochlonne.
Asia

Autor: "asia" <a...@p...onet.pl>

jak zrobić mleko w proszku dla niemowlaka
dość obżarstwa! ;-)- pomocy
warzywa z jogurtem
Białka ubijane na parze
Nalesniki i kogel-mogel