Re: Chondromalacja chrząstki i rzepki

Data: 2004-05-23 18:28:33
Temat: Re: Chondromalacja chrząstki i rzepki
Od: "Anka" <a...@w...pl>

> a jakim urazie?? chondromalacja samam w sobie jest raczej chorobą a nie
> urazem?

W sumie brak urazu, chyba raczej przeciążenie kolana w terenie górskim.

> jeśli była tylko chondromolacja i ją wyrównano (szejwing - czy jakoś tak)
> to DUŻA opuchlizna może być nienormalna. Z kolei nie wiemy jak bardzo lekarz
> ci staw ponaciągał - może stąd opuchlizna.
> Pojawiła się po dwóch dniach czy byla od początku, miałaś założony dren?

Lekarz nie był zbyt rozmowny i swobodnie nazwał artroskopie jako" Czyszczenie
kości"
Na wypisie dopiero sę dowiedziałam co jest grane.
Brak drenów, opuchlizna powoli schodzi, na 4 dzień po operacji zginam kolano
do około 90 stopni (kąt prosty). Nie mogę wyprostować całkowicie kolana.
Czyżby opuchlizna wokół rzepki przeszkadzała?

> moim zdaniem powrót do formy może zająć ci około 6 tygodni (mi tyle zajęło
> uzyskanie zgięcia 100 stopni, po zabiegu miałam około 15 stopni).
>
> Cierpliwości i systematyczniści w ćwiczeniach ci życzę a efekty przyjdą.

Jakie ćwiczenia? Te dostarczone w szpitalu sa raczej tylko na odbudowę mięsnia
na udzie.

Mam pytanie, czy przy takiej chorobie można uprawiać sport? Biegi krótkie
szybkie i długie 5000m? Czym sie ryzykuje uprawiając sport?

> Docia

Pozdrawiam serdecznie
Anna