Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?

From: kamil <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?
Date: Tue, 25 Apr 2006 20:55:27 +0200

Rdzenny napisał(a):
> Dzien dobry,
> mialem nastepujaca sytuacje - o 8 rano obudzil mnie potezny bol na
> wysokosci dolnych zeber po prawej stronie. Byl do tego stopnia
> uporczywy i nasilil sie po ok. 45 minutach, ze nie moglem ruszyc sie z
> miejsca. W zwiazku z tym, zadzwonilem na 999, gdzie po krotkim
> wywiadzie (w kierunku zawalu) uslyszalem, ze mamy prawdopodobnie do
> czynienia z nerwobolem i takie schorzenie nie kwalifikuje sie do wizyty
> karetki. Zasugerowano interniste rejonowego, ew. razem z wizyta domowa.
> Z bolu ciezko bylo mi wytrzymac, wiec wezwalem prywatna karetke. Ta
> [...]
Nie, mie dostaniesz nic. Twoje schorzenie nie kwalifikowalo sie do
przyjazdu karetki. To ze, skorzystales z prywatnej pomocy medycznej bylo
tylko Twoim wymysłem bez wskazań medycznych, przepraszam za jezyk ale
tak to jest uznawane. Co do postu Regena to niestety ma On całkowitą
rację, choć moze ma zbyt bezposredni styl wyrazania opini. Jedyne co Ci
dolegało to ból(jedyne co zostalo zdiagnozowane) ktory nie wymagal
przybycia pogotowia, wiec oszczedz sobie nerwow i odposc sprawe, nie
masz najmniejszych szans na zwrot kosztow. Jeszcze jedno piszesz "i z
diagnoza kamienie w nerce / kamienie w woreczku / neuralgia" to nie byla
diagnoza tylko podejrzenie, chyba ze faktycznie to wszystko Ci
zdiagnozowano, w takim wypadku sprawa moze wygladac troche(calkowicie)
inaczej. Pozdrawiam K.