Re: Czy należy kalać własne gniazdo?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sat, 16 Jun 2018 20:20:30 -0700 (PDT)
<5b0a6b87$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<6...@g...com>
<5b0e695a$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5b1ceb5b$0$689$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Czy należy kalać własne gniazdo?
From: j...@o...pl

W dniu niedziela, 10 czerwca 2018 11:11:57 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Prawo będzie Ci nagle bardzo potrzebne, kiedy coś się stanie (odstukać). I
> po to jest. Wtedy i denerwować się też będziesz.

oczywiscie, ze prawo jest potrzebne, ale tylko wowczas,
kiedy sluzy ludziom i sprawiedliwosci.
wezmy pierwszy z brzegu przyklad: pis chce zmniejszyc z 10 lat okres czasu
przedawniania sie pozyczek. niech tam sobie skraca, ale pozyczek od panstwa,
bo to oni teraz rzadza i takie ich, powiedzmy prawo,
ale nie od firm, czy tym bardziej pozyczek prywatnych.
tak naprawde, to takie pozyczki do konca zycia sie nie przedawniaja,
a tylko tak sobie w nieprawnym prawie mozecie napisac.

> Jak Ci kobieta na drodze zmasakruje samochód

jesli niechcacy, to moze i sie nie usmiechne,
ale i nie ma zadnego powodu, zebym zly byl na nia.

> albo (odstukać) Ciebie samego

jesli nieumyslnie, na pewno nie bede jej za to winil.
zreszta mezczyzny tez, jesli chcesz wiedziec.

> czy bliską osobę,

zadne karanie takiej osoby mnie nie pocieszy; sa rzeczy tak nieodwracalne,
ze poniesienie kary przez sprawce jest bez znaczenia.

> to odpowiednie ,,gesty" natychmiast wykonasz.

odpowiednie, a nie takie, jakie masz na mysli.

> Uśmiech
> zniknie.

jesli bede poturbowany, to oczywiste, ze trudno sie w tym momencie usmiechac.
jesli to bedzie wypadek, a nie celowe dzialanie, nie ma zadnego powodu,
zebym za to sprawce winil; moge najwyzej popsioczyc, ze ktos glupio pojechal,
jednak winy i tak w nim nie znajde, bo jej tam po prostu nie bedzie.

to sa rzeczy oczywiste.

moga, i co z tego?
powiedz mi, dlaczego w razie niebezpieczenstwa, zazwyczaj przesadza sie
w samolocie dzieci i kobiety w miejsca mniej narazone?
i powiedz mi, dlaczego wedlug wytycznych wielu sluzb jest to dzialanie
jak najbardziej moralne?

myslisz ikselkus, ze jesli kobiety sa mniej "uzdolnione" w prowadzeniu
samochodow, to powinny tak samo byc karane, czy moze jednak traktowane
troche lagodniej?
myslisz, ikselkus, ze skoro kobiety sa psychicznie mniej stabilne czy delikatniejsze,
to równą kara jest ileś tam lat wiezienia za niezamierzony wypadek jakiś?

> NIE NA DRODZE.

na drodze tez; tak zwykła, ludzka przyzwoitość nakazuje,
której Ty, przyzwoita kobieta, jakoś zauważyć nie możesz:)

bolec bedzie tak samo, i zadna kara dla kogos czy odszkodowanie jakiekolwiek
nie bedzie w stanie nic wynagrodzic. zreszta wiem, jak to jest i choc
to bylo we snie, to snie przez BOGA CZY sWIETE iSTOTY udostepnionym.
i wierz mi, ze wowczas zycie twoje traci jakikolwiek sens.
dokladnie wiem, jak to jest.

kara, jesli komus za wypadek zostalaby wowczas przypisana,
jest w tym ujeciu bez znaczenia; na pewno nie poprawi to mi samopoczucia,
czy jak tam to nazwac.

zroznicowanie kar kobieta-mezczyzna wynika tylko z powodow,
ktore wyzej opisalem.

karajcie, jesli juz karac za niezamierzone bledy kogokolwiek musicie,
chocby dla przestrogi, ale na pewno nie jest zgodne to z Prawem Bozym.

> To zacznij. Dobrze radzę.

No to pomyślałem niechcący, jak widzisz.

pozdrawiam,
jacek