Re: Czy śmierć na torach boli ?

Newsgroups: pl.sci.medycyna
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Czy śmierć na torach boli ?
Date: Fri, 03 Jan 2020 00:57:07 GMT

On 2019-12-30, a...@g...com <a...@g...com> wrote:
> Ktoś z rodziny odebrał sobie życie wchodząc na tory pochylił głowę i
> ten pociag pierwsze co to właśnie w głowę uderzył nie widziałam tego
> ale nie mogę przestać się martwić mam koszmary i chciałabym żeby mnie
> lekarz znający ten temat jakoś wytłumaczył czy ta osoba cierpiała ?
> Czy bardzo bolało i długo umierała ? A może to było tak ze sekunda
> bólu i już nieprzytomny człowiek ? Bo potem wciągnęło ciało pod ten
> pociąg i tą osobę rozczłonkowało ... serio nie mogę tego pojąć jak to
> było dokładnie czy każdy po uderzeniu w głowę po prostu już nic nie
> [...]

Nie jestem lekarzem, ale jak pierwsze dostała w głowę czy to ze skutkiem
smiertelnym czy tracąc przytomność moim zdaniem nie czuła nic.
Literalnie, bo prędkość przewodzenia impulsów nerwowych nie jest za
duża, szczególnie dla receptorów bólu:

https://hypertextbook.com/facts/2002/DavidParizh.sht
ml
"19m/s (muscles) 76.2m/s (touch) 0.61m/s (pain)"

0.61m/s to ~2km/h, pociagi jeżdzą zwykle dużo szybciej, więc wydaje się
że impulsy z receptorów bólu nie miały szans dotrzeć do mózgu, a sam
mózg receptorów bólu nie posiada.

Tak, że się tym nie martw.
Współczuje.

--