Re: Czy to kradziesz? (link)

From: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czy to kradziesz? (link)
Date: Fri, 19 Aug 2011 23:27:16 -0500

"michał" <6...@g...pl> wrote in message
news:j27tfo$bg3$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2011-08-13 03:54, Iwon(K)a pisze:
> [...]
>
> To założenie jest mocno naciągnięte. :)
> Dlaczego tak uważam? Bo skoro pracownik wynosi z zakładu pracy papier
> toaletowy, dzwoni ze służbowego w prywatnych sprawach, wykorzystuje łącze
> internetowe do transferów, oszczędza się w pracy, spóźnia się, symuluje
> chorobę - i jego współpracownicy robią podobnie bez specjalnej
> "krempacji", to każdy z nich razem z nim samym moralnie musi sobie to
> usprawiedliwiać na własny użytek.

a skad zalozenie, ze robia to bez krempacji?? moze sie ukrywaja ;)

> Czyli: Wie, że nie wolno, bo ukrywa się z tym przed pracodawcą ale wobec
> współpracowników postępuje z tymi "drobnymi" kombinacjami otwarcie - a
> więc częściowo ma przyzwolenie społeczne.

jak pisalam, jesli ktos jest nieuczciwy to zawsze bedzie kombinowal.

> Wniosek dla mnie jest tu dość oczywisty: Jeśli moralna interpretacja
> własnych zachowań w pracy jest taka dwoista, to nie można się spodziewać,
> że jego ocena pracy szefa będzie choć zbliżona do obiektywnej.

ja mysle, ze dokladnie tacy wiedza, ze to jest nieuczciwe. Po prostu maja to
w zerowym
poszanowaniu. Znaczy uczciwosc. I wiedza kiedy szef kombinuje na lewo lub
nie. J abym nawet
zalozyla, ze tacy kombinatorzy najglosniej krzycza kiedy sie im nieuczciwa
krzywda stanie ze strony
tego, ktorego okradaja.

> Znów przyłożyłaś mi poniżej pasa. Przecież szybkość usługi to cecha
> jakości jej wykonania. :)

owszem cecha, jednak nie zawsze dobra :))

i.