Re: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Czym traktujecie gałkę muszkatołową?
Date: Mon, 09 Jan 2023 01:53:31 GMT

On 2023-01-07, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Nie wiem, gdzie aktualnie mieszkasz, ale w Polsce ze świeżą gałką się
> nie spotkałam, taką przed wysuszeniem i jeszcze w łupince. Z nią to może
> nie byłoby problemu. W każdym razie nie o taką chodzi i nie takiej używa
> się powszechnie u nas.

Ona nie powinna być swieża. To to zdaje się suszy aż rdzeń zaczyna
odchodzić od skorupki. Nb. sama skorupka (osobno) też robi za przyprawę,
ale poza tym, że widze w niektórych przepisach i sklepach, to nie bardzo
wiem co i jak.

> To rozwiązanie w dalszym ciągu nie spełnia wymogu ukruszenia odrobiny
> gałki do bieżącego użycia. Gdybym chciała na zapas, kupiłabym od razu
> zmieloną.

No dobrze. Nie zrozumieliśmy się co do skali wymaganej technologii :)
Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło bo zamówiłem sobie
kolejny taki szatkowacz Kenwooda. Obecny ma już z 15 lat a widzę, że
towar robi się deficytowy.

> Na tym filmiku facet pokazuje różne podejścia do gałki. Jako pierwsza
> jest metoda Jarka. Pojawia się też młynek, o dziwo! prawie identyczny
> jak ten mój to mielenia większej ilości przypraw. I na końcu moździerz.
>
> https://www.youtube.com/watch?v=H0uIn-qtLAw

Tarka wydaje się najrozsądniejsza dla małych ilości.

> Też możliwe. Nie spotkałam się jednak z tak miękką, by przecisnąć ją
> przez praskę do czosnku. BTW Pamiętam taką dyskusję tu na grupie sprzed
> lat, kiedy ktoś zapytał o praskę do czosnku, która nie rozpadnie się po
> kilku razach. Ciekawe, czy też stosował ją do gałki, ale chyba nie było
> o tym mowy. W każdym razie praska do czosnku to chyba zły kierunek.

Tą swoja ostatnią wywaliłem, bo była jednak podejrzanie miekka.. no, nie
będę się upierał.

--
Marcin