Re: Flaczki a czucie?

From: jotem <j...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Flaczki a czucie?
Date: Thu, 03 Jan 2002 03:33:07 -0800

Mieszasz niestety, kolego, terminy. Receptory czuciowe nie ograniczaja sie do
czucia dotyku. Sa to po prostu wszystkie receptory odbierajace bodzce
aferentne, w tym na przyklad powodowane przez rozciaganie, a takze temperature
(czucie bolu, czucie temperatury itp). Przeciez to podstawy... Jak rozumiem
chodzi ci o to, ze w sluzowce nie ma zakonczen bolowych, i to prawda, ale
wyrazasz ja bardzo nieprecyzyjnie. . Wystarczy zajrzec chocby do Wielkiego
Slownika Medycznego: " Receptory czucia bolu : zakonczenia czuciowe,
gl.wlokien C i A delta..... wystepuja w skorze, miesniach, stawach, rogowce,
miazdze zebowej, w scianie naczyn krwionosnych i narzadow wewnetrznych, w
otrzewnej, oplucnej i w oponie twardej".
I chyba na tym ta dyskusje zakonczymy, bo staje sie jalowa.
Pozdrowienia

jotem