Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-
mail
From: "Jagna W." <w...@o...eu>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Date: Tue, 9 Sep 2008 19:52:24 +0200
Organization: Multimedia Polska S.A.
Lines: 106
Message-ID: <ga6d52$cmf$1@news.mm.pl>
References: <g9m7v3$9mh$1@news.onet.pl> <48beb5a0$1@news.home.net.pl>
<g9p55c$ifm$1@node1.news.atman.pl> <48c05a62$1@news.home.net.pl>
<g9rvtk$5ii$1@node1.news.atman.pl> <48c210f9$1@news.home.net.pl>
<ga0ui9$1stv$1@news.mm.pl> <ga2e3r$fgj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga2fat$1oaf$1@news.mm.pl> <ga2ibg$p4r$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga42vg$24qe$1@news.mm.pl> <ga51mo$c1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga5777$18e2$1@news.mm.pl> <ga5bgb$940$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-4-168.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1220982754 13007 81.190.4.168 (9 Sep 2008 17:52:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Sep 2008 17:52:34 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ga5bgb$940$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:38172
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał
> Jagna W. pisze:
>> Sensownych reguł!
>> Nie rozmawia się na lekcji.
>> Nie używa się komórek w klasie.
>> Nie wypowiada się bez zgłoszenia.
>> Na lekcję rysunków przynosimy blok i przybory.
>> Nie używamy kalkulatorów na klasówkach.
>> I tak dalej.
>> Czy tak trudno to pojąć?
> Nie. Powyższe reguły są jak najbardziej sensowne.
A twierdzę coś innego? :-)
Dokładnie - te reguły są jak najbardziej sensowne.
> Ja mam tylko takie dziwne wrażenie, że za SENSOWNE uważasz (nie tylko ty)
> tylko te, które TY osobiście za takie uważasz, nie biorąc pod uwagę zdania
> innych...
Nie, za sensowne uważam takie, które mają logiczne uzasadnienie. Tak w dużym
skrócie.
>> Natomiast:
>> - w zeszycie mają być marginesy na 2.3 cm, a nie na 2 cm
>> - dlaczego?
>> - bo tak! bo tak jest lepiej
>> jest po prostu debilizmem, z którym należy walczyć od zarania.
> Wymyśliłaś sobie przykład sprowadzony do absurdu i sie go trzymasz.
Ależ. Dla mnie identycznym absurdem jest wymóg granatowych spodenek, zamiast
zielonych i groźba pały za niestosowanie się do niego. Dlaczego Ty w tym nie
widzisz absurdu? Chyba nie dane będzie mi to wiedzieć :)
> Już trzymając sie tego przykładu zapytam inaczej: Cóż takiego złego stanie
> się dziecku jeśli w zeszycie będzie miał marginesy tej samej szerokości,
> choćby i 2,3 cm i będzie się tej zasady trzymać?
To się stanie, że jeśli dziecko ma już w zeszycie te marginesy na 2.5 cm (bo
mu się pomyliło, bo zrobił wcześniej zgodnie z zeszłorocznymi wytycznymi,
które teraz się zmieniły, bo ma zeszyty z wydrukowanymi defaultowo na 2.5
cm), to reguła "wszyscy robimy marginesy na 2.3 cm" jest po prostu OKDR. Nie
prowadzi do żadnych korzyści, nie wprowadza żadnych zmian na dobre, a
jedynie jest zarzewiem do niepotrzebnych starć uczeń/rodzic - nauczyciel. Po
cóż więc wymyślać i wprowadzać takie reguły, jeśli z góry wiadomo, że zawsze
będą jakieś "ale"? Bo będą i tego się nie uniknie. Dlaczego nie ograniczyć
się tylko i wyłącznie do spraw istotnych, ustalonych wspólnie z Samorządem,
Radą Rodziców, Radą Pedagogiczną, zawartych w statucie szkoły, w regulaminie
uczniowskim, w WSO, a inne pierdoły po prostu odpuścić?
> Jak z pewnymi lekarstwami, może nie pomogą (ale np. tylko wg Twojej
> opinii), ale nie zaszkodzą... To o co afera? Chyba że jesteś w stanie
> wykazać ich szkodliwość...
Po prostu szkoda czasu i życia na robienie marginesów pod linijkę. Naprawdę
tego nie pojmujesz?
Konsekwencji można się nauczyć z pożytkiem w zupełnie inny sposób. Np.
chodząc regularnie na basen. Albo uczyć się słówek z obcych języków każdego
wieczora. Albo hodować roślinki wymagające regularnej pielęgnacji.
> Przy czym sprawa wstawiania pał, czyli karania ucznia w sytuacji kiedy sie
> nie stosuje do zaleceń jest osobnym tematem
Nie jest tematem osobnym, bo się z tym ściśle wiąże.
>> Naprawdę przydały Ci się do czegoś w życiu daty podkreślane na zielono i
>> marginesy kreślone na 2.3 cm?
> Tak. Po latach mogę powiedzieć że tak.
A do czego konkretnie?
> Ludzie teraz straszne pieniądze wydają na różne szkolenia w technikach
> organizacji, zapamiętywania informacji, segregowania danych, porządkowania
> rzeczy.
I gdybyś w młodości nie podkreślał daty na zielono i miał marginesy o 2 mm
szersze, to teraz musiałbyś wydawać kasę na te przeróżne szkolenia? Weź
przestań.
> A mogli mieć to prawie za darmo - wystarczyło zaakceptować i nauczyć się
> konsekwentnego podkreślania tematów, robienia marginesów, rozdzielania
> ułamka kreską od linijki itp. rzeczy.
Błagam!!
> Dla ciebie margines to tylko linia w zeszycie? :-)
Nie, margines to obszar poza tą linią. Po to, żeby nauczyciel mógł tam sobie
wpisać swoją notkę.
Faktycznie, znormalizowany wymiar takiego marginesu to tak okropnie ważna
rzecz, że trzeba z tego zrobić REGUŁĘ i stawiać pały za niestosowanie się :)
>> Nie godzę się jedynie na wprowadzanie reguł głupich, nie mających
>> uzasadnienia i pod tytułem "bo tak i już, nie musisz tego rozumieć, masz
>> się stosować".
> No tak. Reguły są sensowne, bo TWOJE? :-)
A weźże przeczytaj jeszcze raz to co napisałam wyżej.
JW
|