Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-
mail
From: "Jagna W." <w...@o...eu>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Gdzie szukać info nt wymogu stroju WF
Date: Tue, 9 Sep 2008 19:52:24 +0200
Organization: Multimedia Polska S.A.
Lines: 106
Message-ID: <ga6d52$cmf$1@news.mm.pl>
References: <g9m7v3$9mh$1@news.onet.pl> <48beb5a0$1@news.home.net.pl>
<g9p55c$ifm$1@node1.news.atman.pl> <48c05a62$1@news.home.net.pl>
<g9rvtk$5ii$1@node1.news.atman.pl> <48c210f9$1@news.home.net.pl>
<ga0ui9$1stv$1@news.mm.pl> <ga2e3r$fgj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga2fat$1oaf$1@news.mm.pl> <ga2ibg$p4r$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga42vg$24qe$1@news.mm.pl> <ga51mo$c1$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<ga5777$18e2$1@news.mm.pl> <ga5bgb$940$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-4-168.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1220982754 13007 81.190.4.168 (9 Sep 2008 17:52:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Sep 2008 17:52:34 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ga5bgb$940$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:38172
Ukryj nagłówki

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał

> Jagna W. pisze:
>> Sensownych reguł!
>> Nie rozmawia się na lekcji.
>> Nie używa się komórek w klasie.
>> Nie wypowiada się bez zgłoszenia.
>> Na lekcję rysunków przynosimy blok i przybory.
>> Nie używamy kalkulatorów na klasówkach.
>> I tak dalej.
>> Czy tak trudno to pojąć?

> Nie. Powyższe reguły są jak najbardziej sensowne.

A twierdzę coś innego? :-)
Dokładnie - te reguły są jak najbardziej sensowne.

> Ja mam tylko takie dziwne wrażenie, że za SENSOWNE uważasz (nie tylko ty)
> tylko te, które TY osobiście za takie uważasz, nie biorąc pod uwagę zdania
> innych...

Nie, za sensowne uważam takie, które mają logiczne uzasadnienie. Tak w dużym
skrócie.

>> Natomiast:
>> - w zeszycie mają być marginesy na 2.3 cm, a nie na 2 cm
>> - dlaczego?
>> - bo tak! bo tak jest lepiej
>> jest po prostu debilizmem, z którym należy walczyć od zarania.

> Wymyśliłaś sobie przykład sprowadzony do absurdu i sie go trzymasz.

Ależ. Dla mnie identycznym absurdem jest wymóg granatowych spodenek, zamiast
zielonych i groźba pały za niestosowanie się do niego. Dlaczego Ty w tym nie
widzisz absurdu? Chyba nie dane będzie mi to wiedzieć :)

> Już trzymając sie tego przykładu zapytam inaczej: Cóż takiego złego stanie
> się dziecku jeśli w zeszycie będzie miał marginesy tej samej szerokości,
> choćby i 2,3 cm i będzie się tej zasady trzymać?

To się stanie, że jeśli dziecko ma już w zeszycie te marginesy na 2.5 cm (bo
mu się pomyliło, bo zrobił wcześniej zgodnie z zeszłorocznymi wytycznymi,
które teraz się zmieniły, bo ma zeszyty z wydrukowanymi defaultowo na 2.5
cm), to reguła "wszyscy robimy marginesy na 2.3 cm" jest po prostu OKDR. Nie
prowadzi do żadnych korzyści, nie wprowadza żadnych zmian na dobre, a
jedynie jest zarzewiem do niepotrzebnych starć uczeń/rodzic - nauczyciel. Po
cóż więc wymyślać i wprowadzać takie reguły, jeśli z góry wiadomo, że zawsze
będą jakieś "ale"? Bo będą i tego się nie uniknie. Dlaczego nie ograniczyć
się tylko i wyłącznie do spraw istotnych, ustalonych wspólnie z Samorządem,
Radą Rodziców, Radą Pedagogiczną, zawartych w statucie szkoły, w regulaminie
uczniowskim, w WSO, a inne pierdoły po prostu odpuścić?

> Jak z pewnymi lekarstwami, może nie pomogą (ale np. tylko wg Twojej
> opinii), ale nie zaszkodzą... To o co afera? Chyba że jesteś w stanie
> wykazać ich szkodliwość...

Po prostu szkoda czasu i życia na robienie marginesów pod linijkę. Naprawdę
tego nie pojmujesz?
Konsekwencji można się nauczyć z pożytkiem w zupełnie inny sposób. Np.
chodząc regularnie na basen. Albo uczyć się słówek z obcych języków każdego
wieczora. Albo hodować roślinki wymagające regularnej pielęgnacji.

> Przy czym sprawa wstawiania pał, czyli karania ucznia w sytuacji kiedy sie
> nie stosuje do zaleceń jest osobnym tematem

Nie jest tematem osobnym, bo się z tym ściśle wiąże.

>> Naprawdę przydały Ci się do czegoś w życiu daty podkreślane na zielono i
>> marginesy kreślone na 2.3 cm?

> Tak. Po latach mogę powiedzieć że tak.

A do czego konkretnie?

> Ludzie teraz straszne pieniądze wydają na różne szkolenia w technikach
> organizacji, zapamiętywania informacji, segregowania danych, porządkowania
> rzeczy.

I gdybyś w młodości nie podkreślał daty na zielono i miał marginesy o 2 mm
szersze, to teraz musiałbyś wydawać kasę na te przeróżne szkolenia? Weź
przestań.

> A mogli mieć to prawie za darmo - wystarczyło zaakceptować i nauczyć się
> konsekwentnego podkreślania tematów, robienia marginesów, rozdzielania
> ułamka kreską od linijki itp. rzeczy.

Błagam!!

> Dla ciebie margines to tylko linia w zeszycie? :-)

Nie, margines to obszar poza tą linią. Po to, żeby nauczyciel mógł tam sobie
wpisać swoją notkę.
Faktycznie, znormalizowany wymiar takiego marginesu to tak okropnie ważna
rzecz, że trzeba z tego zrobić REGUŁĘ i stawiać pały za niestosowanie się :)

>> Nie godzę się jedynie na wprowadzanie reguł głupich, nie mających
>> uzasadnienia i pod tytułem "bo tak i już, nie musisz tego rozumieć, masz
>> się stosować".

> No tak. Reguły są sensowne, bo TWOJE? :-)

A weźże przeczytaj jeszcze raz to co napisałam wyżej.

JW


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
09.09 Anna G.
09.09 Anna G.
09.09 Stalker
09.09 Anna G.
09.09 Agnieszka
09.09 Jagna W.
09.09 Nieradek
09.09 Jagna W.
09.09 Anna G.
09.09 Anna G.
09.09 Agnieszka
09.09 Agnieszka
09.09 Paulinka
09.09 Agnieszka
09.09 Jagna W.
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem