Re: Ginekolog

From: Emi <e...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Ginekolog
Date: Thu, 15 Sep 2005 11:23:46 +0200
Sender: e...@v...pl@ntwklan-62-233-214-10.devs.futuro.pl

Ania napisał(a):

> jeszcze nie zaczęłam miesiączkować.

hm... to może to są nieśmiałe początki???

aczkolwiek, jeżeli jest to coś co Cię zaniepokoiło - warto sprawdzić...

> gdzie można znaleźć taką poradnię w Krakowie?

o ile dobrze pamiętam jedna z nich mieści się w przychodni na os Złotej
Jesieni, ale na pewno jest ich dużo więcej... przejdź się do
najbliższego ginekologa, zapytaj sie w rejestracji, albo zadzwoń i
zapytaj się gdzie jest najbliższa taka poradnia...

> Jak przebiega takie badanie? Co to jest wziernik?

jak juz znajdziesz się na specjalnym fotelu (de facto bardzo wygodnym,
przynajmniej dla mnie), następuje badnie, najpierw przez wziernik, potem
rękoma (ginekolog uciska Ci brzuch sprawdzają czy wszystko jest na swoim
miejscu, odpowiedniej wielkości, prawidłowe)

wziernik..hm.. to takie małe jednorazowe urządzenie, kawałek plastiku,
które wkłada się do pochwy w trakcie badania, aby lekarz mógł obejrzeć
Twoje organy wewnętrzne... to nie boli, w sumie to nic nie robi, czujesz
tylko, że coś jest w środku...

aczkolwiek, w przypadku młodych dziewczyn, mającech błonę dziewiczą, nie
wiem czy sie go używa... słyszałam o dwóch wersjach, jedna to taka, ze
używa się mniejszego (o mniejszej średnicy) a druga, ze w ogóle sie nie
używa..

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz