Ile jest mięsa w mięsie

1. Data: 2019-09-02 22:43:12

Temat: Ile jest mięsa w mięsie
Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze
strony:https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywien
ie/co-jesz/ile-miesa-w-miesie-czyli-co-kryja-w-sobie
-wedliny-raport-aa-aiUJ-be8e-CYac.html?utm_source=se
.pl&utm_medium=artykuly&utm_campaign=se

Ile jest mięsa w mięsie?

Jakość wędliny w dużym stopniu zależy od zawartości mięsa i sposobu
produkcji. Tradycyjnie wędzonki, czyli wędliny sporządzone z jednego
kawałka mięsa (szynka, baleron, polędwica, bekon), powinno się peklować
w zalewie solankowo-ziołowej (albo na sucho) nawet 48 godzin, w
zależności od tego, jak duży jest kawałek mięsa. Jednak zakłady, które
postępują w ten sposób, należą dziś do rzadkości.

W dużych nowoczesnych przetwórniach wstrzykuje się do mięsa mieszankę
peklującą, przyrządzoną z wody, soli, przypraw i z dodatkiem substancji,
które wiążą się z wodą, zwiększając objętość i ciężar wędliny. Wśród
zagęstników i emulgatorów są

białka (sojowe, mleka, serwatkowe)
skrobia modyfikowana (E 1414)
błonnik z bambusa
guma guar
karagen (E 407).

Takiego białka jemy za dużo, nawet o tym nie wiedząc, a nie zawsze jest
ono obojętne dla zdrowia - u niektórych wywołuje alergie i problemy
żołądkowe. Inne ,,wypełniacze", w małych dawkach uznane za nieszkodliwe,
mogą spowodować reakcje alergiczną i podrażnić przewód pokarmowy,
głównie u dzieci.

--
animka

2. Data: 2019-09-05 12:29:09

Temat: Re: Ile jest mięsa w mięsie
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.09.2019 o 22:43, Animka pisze:
> [...]
> problemy żołądkowe. Inne ,,wypełniacze", w małych dawkach uznane za
> nieszkodliwe, mogą spowodować reakcje alergiczną i podrażnić przewód

Żeby chociaż taka polityka dotyczyła tylko mięsa i przetworów z niego.
Tymczasem każdy, absolutnie każdy produkt żywnościowy jest "wzbogacany"
jak mięso.

3. Data: 2019-09-08 18:22:25

Od: Bischoop <B...@v...edin> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-09-05, Trybun <M...@j...ru> wrote:

> Żeby chociaż taka polityka dotyczyła tylko mięsa i przetworów z niego.
> Tymczasem każdy, absolutnie każdy produkt żywnościowy jest "wzbogacany"
> jak mięso.

W rzeczy samej, biznes to biznes a ze jest otwarty rynek to konkurencja
nie proznuje i kazdy o tym wie. Dzis jest zacieta walka o kase ( nie o
klienta), dlatego nawet majacy inspiracje byc najlepszym tez pozwoli
sobie na obnizenie jakosci (wypuszczajac gorszy produkt). Dlatego
szczescie maja Ci co moga sobie pozwolic na produkowanie wlasnego
jedzenia od podstaw lecz: trzeba to conajmniej lubiec, miec czas oraz
..... czasem wyjdzie drozej niz kupne ... ale ta *satysfakcja* :-)

--
Szanuj Siebie, Blizniego swego oraz Zielen.

4. Data: 2019-09-09 11:18:26

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.09.2019 o 18:22, Bischoop pisze:

> [...]
>
> --
> Szanuj Siebie, Blizniego swego oraz Zielen.

Bardzo ciężko, od podstaw raczej się nie da. Można uzyskać tylko towar
lepszej jakości, o dobrym lepiej zapomnieć.

5. Data: 2019-09-10 01:50:23

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-09-05 o 12:29, Trybun pisze:
> [...]
>>

> Żeby chociaż taka polityka dotyczyła tylko mięsa i przetworów z niego.
> Tymczasem każdy, absolutnie każdy produkt żywnościowy jest "wzbogacany"

Nie widzę w sklepach i na bazarkach polskich jabłek czy gruszek. Te inne
owoce też są jakieś podejrzane, więc nie kupuję. Wolę nie jeść nią się
zatruć.
Takie dotacje ci rolnicy dostają, bogaca się, ale gdzie te polskie
produkty? Chyba Rząd im daje pieniądze po to, żeby za granice wysyłali.

--
animka

6. Data: 2019-09-10 01:57:32

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-09-08 o 18:22, Bischoop pisze:

> [...]
> jedzenia od podstaw lecz: trzeba to conajmniej lubiec, miec czas oraz
> ..... czasem wyjdzie drozej niz kupne ... ale ta *satysfakcja* :-)

Najpierw trzeba mieć sprawdzony polski świeżutki produkt. a w Warszawie
nie ma.Leży tego pełno w ladach. a wszystko stare i jakieś ulepszone
czymś o słodkim smaku (pewnie przedtem psuło się już).

Dzisiaj kupiłam właśnie taki baleron. Zjadłam plasterek (dla zabicia
smaku z rzodkiewką), nie najlepiej się po tym czuję i jutro go
wywalę.Nie mogę się przemóc, żeby coś takiego jeść.

--
animka

7. Data: 2019-09-10 02:00:28

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2019-09-10 14:59:01

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.09.2019 o 02:00, Animka pisze:
> [...]
> Takie dotacje ci rolnicy dostają, bogaca się, ale gdzie te polskie
> produkty? Chyba Rząd im daje pieniądze po to, żeby za granice wysyłali.

Oni dostają kasę za to, że nic nie robią!
To pozwala na sprzedaż swoich produktów na naszym rynku podmiotom
zagranicznym, Niemcom, Francuzom i innym.
Tak działa kapitalizm :)

--
Wiesiaczek (c?????? ?? ??????, ??????)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

9. Data: 2019-09-10 15:32:55

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2019 o 14:59 Wiesiaczek <c...@v...pl> pisze:

> [...]
> To pozwala na sprzedaż swoich produktów na naszym rynku podmiotom
> zagranicznym, Niemcom, Francuzom i innym.

Nie ma tu jeszcze żadnego weganina?
Nimożebne!

--
Trefniś

10. Data: 2019-09-10 15:40:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2019 o 15:32 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]

(...)

> Nie ma tu jeszcze żadnego weganina?
> Nimożebne!

Niemożebne - errata.

Produkował się tu ostatnio taki jeden, że jeść mięso to grzech :)

--
Trefniś

Nóż
ciekawa książka
Idzie Wielkanoc
Naczynia z kamionki do kiszenia kapusty / ogórków