Re: Jadłeś - nie jedź !

Data: 2010-03-01 10:08:31
Temat: Re: Jadłeś - nie jedź !
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
news:hmg35e$5vb$1@inews.gazeta.pl...

> Czy ja wiem?
> Ciekawe są dawne "Opisy obyczajów" i relacje, natomiast same potrawy
> kuchni staropolskiej, sarmackiej w ówczesnym kształcie dzisiejszemu
> zjadaczowi chleba wydają się na ogół dość obrzydliwe: tłuste, mdłe lub dla
> odmiany za mocno doprawione bez ładu i składu, by zabić zapaszek
> nieświeżości, 0 surowych jarzyn i owoców. Polska "kuchnia nowoczesna"
> powstała w XIX w., pod wpływem początkowo nagminnie krytykowanej
> francuszczyzny.
> Co do rozpasania traktowanego ogólniej, też bywało różnie, a głównie mało
> [...]

A próbowałaś jakichś?
Przyprawionych zgodnie z arkanami sztuki i starymi przepisami?
Możliwe, że rzeczywiście ciężko byłoby współczesnemu żołądkowi strawić te
ilości mięsa...Ale samo mięso miało pewnie zupełnie inny smak. Myślę, że
musiało być dużo chudsze niz. to, które jemy obecnie. Smaczniejsze?

Taka zwykła kulinarna ciekawość.

MK