Re: Jak to jest z miodem?

From: "Gusiek" <a...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jak to jest z miodem?
Date: Sun, 27 Nov 2005 12:06:20 +0100

news:dmc3l9$6bp$1@proxy.provider.pl...
> Zawsze myślałam, że najlepszy miód (abstrahując od gatunków miodu) to
> taki, który ma płynną konsystencję. Dzisiaj natomiast dowiedziałam się,
> że miód o płynnej konsystencji to miód, który został przegrzany (taki
> nie krystalizuje) i jest już zupełnie bezwartościowy. Zgłupiałam. Może
> są tu jacyś specjaliści od miodu?

Miód płynny to taki, który jeszcze nie skrystalizował. Miody glukozowe
krystalizują bardzo szybko, miody fruktozowe powoli, czasem nawet parę lat,
jesli mają szansę się uchować. Tak wiec płynność lub jej brak zależy od
gatunku miodu. Ponieważ bardziej handlowe są miody płynne, to niektórzy
producenci podgrzewaja skrystalizowany miód, aby przywrócić płynną
konsystencję. Jeżeli przegrzeją go poddajac temperaturze powyzej 40 stopni,
miód traci swoje cenne właściwości i staje się bezwartościowym słodzikiem.
Trzeba po prostu mieć zaufane źródło.

> Pozdrawiam
> Ewa z małym słoiczkiem wrzosowego niepłynnego

A wrzosowy powinien mieć konsystencję galaretkowatą :)
Pozdrawiam, Agata - synowa pszczelarza ;)