Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka

1. Data: 2016-03-06 21:26:31

Temat: Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.03.2016 o 14:57, Pszemol pisze:
> Potknąłem się w googlach przypadkiem o fajną witrynkę:
> http://www.superexhausted.com/2013/08/how-to-cook-st
eak/
> więc wyślę na naszą grupę, może się komuś przyda...

Ja przepraszam, ale stek na tym zdjęciu wydaje mi się nieźle przypalony.

Ewa

2. Data: 2016-03-06 21:39:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2016 21:26:31 +0100, FEniks napisał(a):

eak/

> Ja przepraszam, ale stek

Steka! 3-]

3. Data: 2016-03-07 00:12:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
eak/

> Ja przepraszam, ale stek na tym zdjęciu wydaje mi się nieźle przypalony.

Oni to nazywają "seared", czyli stek jest "opalony" z wierzchu
na grilu, albo na gorącej patelni a potem wstawiony do
piekarnika aby "doszedł" w środku do optymalnej różowości.

Tak, Amerykanie lubią mięso z wierzchu przyhajczone w środku
lekko tylko upierczone, pół-surowe ale białko ścięte.
Też się nauczyłem tak jeść i w dobrej restauracji proszę "medium",
w gorszej, gdzie boję się pasożytów :-) proszę o "medium well":
http://www.individualrestaurants.com/wp-content/uplo
ads/2014/10/how-its-done.png
Spotkałem się z tezą, że stek wypieczony "well done" jest werbalnym
wyrażeniem braku zaufania do kucharza, takie faux-pas :-)
Coś jakby polać takiego steka sosem bbq... lub do pizzy dodać ketchupu ;-)

Tu jeszcze jeden przykład prawie kilowego steka dla 1 osoby :-)
http://www.individualrestaurants.com/wp-content/uplo
ads/2014/10/Tomahawk-800g-steak.jpg
Only in America :-)))) Jadłem takiego w Oakbrook, IL w restauracji Ditka.

4. Data: 2016-03-07 00:20:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2016 17:12:23 -0600, Pszemol napisał(a):

> Spotkałem się z tezą, że stek wypieczony "well done" jest werbalnym
> wyrażeniem braku zaufania do kucharza, takie faux-pas :-)

No ale to przecież wół potencjalnym nosicielem, a nie kucharz, więc co tu
ma tak źle rozumiane "zaufanie" do rzeczy... Rozumiem, gdyby to był stek z
kucharza 3333333333333333-|

5. Data: 2016-03-07 00:26:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2016 17:12:23 -0600, Pszemol napisał(a):

> Oni to nazywają "seared", czyli stek jest "opalony" z wierzchu

Co do opalenia - toż to węgiel jest, żadne tam opalenie.

> jeszcze jeden przykład prawie kilowego steka dla 1 osoby

Dla 1 Amerykańca chyba, a nie "osoby". Oni tam porcje żrą jak dla sporego
świniaka, nawet hamburgery u nich kilka razy większe, niż u nas, razem z tą
bułą i na dodatek frytkami i pączkami - jakby sama buła nie zawierała dosyć
węglowodanów dla zapchajbrzuchów:
http://www34.patrz.pl/u/f/42/27/47/422747.jpg

6. Data: 2016-03-07 00:39:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Co do opalenia - toż to węgiel jest, żadne tam opalenie.

Nie, to cieniutka warstewka karmelu - bardzo smaczne...
Najpierw spróbuj jak rodzinę odwiedzisz - a potem krytykuj :-)
Tylko nie skuś się na nic taniego, żadne substytuty...

> [...]
> tą
> bułą i na dodatek frytkami i pączkami - jakby sama buła nie zawierała

To zdjęcie to żart - napiszę wprost na wypadek gdyby nie było to oczywiste
:-)
Faktem jest, że porcje są w niektórych restauracjach ogromne,
ale jak chcesz to znajdziesz taką gdzie jest jedzenie dobre, zdrowe
(jak ten stek) i niedużo ale wtedy zwykle jest również drogo :-)

7. Data: 2016-03-07 09:53:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2016 o 00:12, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
eak/

> Oni to nazywają "seared", czyli stek jest "opalony" z wierzchu

Dla mnie ten wygląda na zwęglony z wierzchu. Nie tknęłabym.

> [...]
ads/2014/10/Tomahawk-800g-steak.jpg

> Only in America :-)))) Jadłem takiego w Oakbrook, IL w restauracji Ditka.

Ten wygląda znacznie lepiej. Może to kwestia zdjęcia.

Ewa

8. Data: 2016-03-07 14:11:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Mar 2016 17:39:40 -0600, Pszemol napisał(a):

> Nie, to cieniutka warstewka karmelu

Tyś widział kiedy na oczy KARMEL???

9. Data: 2016-03-07 19:41:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tyś widział kiedy na oczy KARMEL???

Nie chodzi o taki w batonach MilkyWay czy Snickers :-)
Chodzi o tego typu karmelizację:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Reakcja_Maillarda

10. Data: 2016-03-07 20:47:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2016 o 19:41, Pszemol pisze:

> Nie chodzi o taki w batonach MilkyWay czy Snickers :-)
> Chodzi o tego typu karmelizację:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Reakcja_Maillarda

No i tak niestety powstaje związek, którego powinniśmy unikać (właśnie
takie zwęglenie na mięsie):
"Niestety, produkty tracą część węglowodanów i aminokwasów, przez co są
mniej wartościowe dla człowieka. Czasami produkty tej reakcji są
toksyczne lub rakotwórcze. Przykładowoakrylamid,związek potencjalnie
toksyczny, tworzy się w temperaturze powyżej 180 °C, szczególnie w
produktach pieczonych lub smażonych (np. frytki ziemniaczane)."

Ewa

Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: Jak usmażyć amerykańskiego steka
Re: ,,nie zawiera: konserwantów, barwników"
Świetne! gadżety kuchenne - cd. //bo chyba kiedyś coś w tym stylu tu zakładałam
Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)