Re: Jaką patelnię lupić?

Date: Wed, 18 Feb 2015 18:42:11 +0100
From: FEniks <x...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Jaką patelnię lupić?
<mbqjt3$51t$1@dont-email.me> <54e1af38$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
<1gfp5uuu9kqt6$.5w4ccoftw5od.dlg@40tude.net>
<54e20161$0$8079$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<54e20534$0$12181$65785112@news.neostrada.pl>
<1297t6ltxq8lf.nufz3yqbi4kc$.dlg@40tude.net>
<54e22fb1$0$2172$65785112@news.neostrada.pl>
<xnx35dphnsgo$.8xo3jhnb4wq3$.dlg@40tude.net>
<54e2382f$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<54e2e801$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
<q...@4...net> <mc0ma9$np0$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl> <mc104o$98f$1@dont-email.me>
<s...@f...lasek.waw.pl> <mc12a6$kjb$1@dont-email.me>
<54e45dd4$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>

> Już w Piśmie napisano "przeklęta niech będzie ziemia z twego powodu:
> w trudzie będziesz zdobywał od niej pożywienie dla siebie po wszystkie
> dni twego życia". A to to wszystko z powodu zjedzenia owocu z Drzewa
> Wiadomości. Pomińmy teraz pomysłodawcę tego deseru -- bo chwała tym,
> co potrafią uczyć się na błędach. Ale ci, co posiedli Wiedzę Na Każdy
> Temat, życie mają nielekkie. Mogą na przykład od dobrych kilku lat
> zjadać pomidory z paskudną zieloną piętką, korkowate, niewybarwine
> oraz bez smaku. Bo to są ich pomidory, w trudzie zdobyte. A ich są
> [...]

W omawianym przypadku na "wiedzę objawioną" nakłada się także kompletny
brak zaufania do otoczenia, stąd efekty, które obserwujemy.

Tak poza tym - na bazarku też zdarzyło mi się kupić takie paskudne
pomidory z piętą, ale komfort polegał na tym, że w takiej sytuacji
wystarczyło zorientować się/zapytać sprzedawcę, skąd te pomidory
pochodzą i więcej tych akurat nie kupować. W budce, w której ja
najczęściej kupuję warzywa, zwykle w sezonie mają pomidory z dwóch
źródeł - z Siechnic i z Kalisza. Był taki rok, że w Siechnicach się nie
udały (miały właśnie takie zdrewniałe włókna w środku), nikt ich nie
chciał kupować, więc i "baba" przestała je przywozić, pozostały kaliskie.

Ewa