Jaką patelnię lupić?

21. Data: 2015-02-14 18:26:29

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 18:18:27 +0100, krys napisał(a):

> Też tak myślałam. Ale mąż mi przytargał zdobycznego Tefala, z powłoką
> nieprzywierającą, na dnie ma "durabase technology".
> Fajna rzecz, rzeczywiście wystarcza odrobinka tłuszczu, nie przywiera, a
> jeśli już to wystarcza delikatne mycie.
>
> --
> Pozdrawiam
> J.
>
> www.kontestacja.com

Mam taką jedną, małą - do smażenia jajek i naleśników. Owszem, tłuszczu
potrzeba tyle co nic, nie przywiera. Rzadko używam, bo jajka jem raczej
gotowane. Poza tym nie wiem, co to ta "durabase technology", to i wolę
używać tylko okazjonalnie, bo generalnie jestem przeciwna wszelkim dziwnym
powłokom w patelniach i garach.

22. Data: 2015-02-14 18:29:44

Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" napisał

> [...]
> nieprzywierającą, na dnie ma "durabase technology".
> Fajna rzecz, rzeczywiście wystarcza odrobinka tłuszczu, nie przywiera, a

To może być dobry trop. Obejrzę takie w Internecie.

Pozdrawiam
Adam

23. Data: 2015-02-14 18:30:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 18:18 krys <k...@p...onet.pl> pisze:

> Trefniś wrote:

(...)

> [...]
> nieprzywierającą, na dnie ma "durabase technology".
> Fajna rzecz, rzeczywiście wystarcza odrobinka tłuszczu, nie przywiera, a

Ale jeśli powiem Ci, że nierdzewna bez żadnej powłoki może smażyć
_całkowicie_
bez tłuszczu?
Do tego np. kotleta schabowego (mięso bez panierki) nie trzeba wtedy w
ogóle solić, ani inaczej przyprawiać? Wszystkie smaki zapewnia
skarmelizowana warstewka mięsa?
:)
Nie mam za grosz szacunku do żadnych powłok :)

--
Trefniś

24. Data: 2015-02-14 18:44:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <A...@A...pl> wrote in message
> W ogóle moje "instrumentarium" kuchenne jest
> skromne.

A co robisz z "przypalonymi" patelniami?
Co to za patelnie były? Miały jakieś magiczne warstwy
teflonowe czy to była zwykła, tania patelnia z glazurą?

25. Data: 2015-02-14 18:44:55

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> (...)

> Ale jeśli powiem Ci, że nierdzewna bez żadnej powłoki może smażyć
> _całkowicie_
> bez tłuszczu?

A wypchaj się.;-) Może i może, tylko po co? co jest warty kotlet bez
> [...]
> skarmelizowana warstewka mięsa?
> :)
> Nie mam za grosz szacunku do żadnych powłok :)

Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.
Mam nierdzewną, mam aluminiową, to i tefala przygarnęłam;-).
A skoro mnie zaskoczył na plus, to czemu mam się zarzekać?

J.

www.kontestacja.com

26. Data: 2015-02-14 18:46:11

Od: "Adam" <A...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trefniś" napisał

> [...]
> wtedy w ogóle solić, ani inaczej przyprawiać? Wszystkie smaki
> zapewnia skarmelizowana warstewka mięsa?

To są ważne argumenty, nawet dla takiego laika w sprawach
kuchni jak ja.
Czy zatem byłby sens kupienia przeze mnie patelni nierdzewnej
o średnicy max. 20 cm? Jakie jeszcze cechy powinna mieć?

Pozdrawiam
Adam

27. Data: 2015-02-14 18:47:37

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> Powtarzam - dla mnie nie ma lepszych patelni, niż nierdzewne
> (z grubym dnem).

Potwierdzam. Zwłaszcza jak ktoś ma tendencję do przypalania, bo
taką patelnię można śmiało potem czyścić i nie bać się drapania!
Miałem taką i bardzo ją lubiłem ale ją kiedyś zniszczyłem bo ją
rozgrzałem do smażenia steków i ktoś mnie odciągnął od płyty
telefonem, potem przyszedłem i patelnia była bardzo, bardzo
rozgrzana - zdjąłem ją na bok i niechcący odłożyłem na miejscu
gdzie było wylane trochę wody i szybkie ochłodzenie spowodowało
rozwarstwienie patelni w jednym miejscu gdzie ma teraz "guza" :-)
Guz jest widoczny tylko od wewnętrznej (górnej) trony patelni,
a dolna, gruba warstwa "akumulacyjna" jest wciąż prosta...

28. Data: 2015-02-14 18:48:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> [...]
> gotowane. Poza tym nie wiem, co to ta "durabase technology", to i wolę
> używać tylko okazjonalnie, bo generalnie jestem przeciwna wszelkim dziwnym

Ta "dura" ztcw dotyczy dna i rozprowadzania ciepła.
A patelnię dostałam bez instrukcji obsługi, więc nawet nie wiem, czy nadaje
się do mycia w zmywarce i którą powłokę ma na sobie (na pewno nie teflon). Do
smażenia (i duszenia) się nadaje.

J.

www.kontestacja.com

29. Data: 2015-02-14 18:51:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Używałem nawet kiedyś specjalnej patelni do naleśników (nie swojej, nie
> kupuję specjalnych urządzeń/garów do jednej potrawy). Niesłychanie się
> ubawiłem zwłaszcza, że musiałem najpierw ją "naprawić".
> Nieświadoma użytkowniczka jeszcze gorącą podłożyła pod zimną wodę
> i zrobiła się soczewkowa wypukłość.
> Akurat tak, żeby naleśników nie dało się już smażyć :)
> Bubel Tescomy.

O, popatrz... moja patelnia też tak ma... a jak "naprawiłeś"? Młotkiem? :-)

30. Data: 2015-02-14 18:51:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś pisze:

> [...]
> i zrobiła się soczewkowa wypukłość.
> Akurat tak, żeby naleśników nie dało się już smażyć :)

Nie smażę naleśników wcale. Nie mam cierpliwości do działań nudnych,
monotonnych i długotrwałych. Ale u mnie w domu smażą. Kupiłem więc
niedawno patelnę naleśnikową. Chwalą sobie, mówią, że poprawa się
dokonała. Patelnia naleśnikowa, to antyteza garnka. Jej ideą są niskie
brzegi. To musi mieć coś wspólnego z procesem odwracania naleśnika,
co stwierdzam jako osoba niefachowa w tej dziedzinie. Ma też cienkie
dno -- grube chyba niepotrzebne, a podrzucać taka lekką też lżej.
Czyli znów inaczej niż w nierdzewnym garnku. Ta nasza ma powłokę
teflonową, ale to chyba mniej istotne, bywają też ceramiczne.

> Ale smażyło toto i tak znacznie gorzej, niż patelnia nierdzewna.

Nierdzewna też pożyteczna w kuchni. Zwłaszcza jeśli z dobrą przykrywką.
Mam taką. Przykrywka współdzielona z nierdzewnym garnkiem. Używam do
czynności, która jest pośrednią między smażeniem a duszeniem.

Jarek

--
Choć kapuściane tam kociołki kadzą,
Choć nerka na kształt czerwiennego tuza

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?