Jazda na resztkach?

21. Data: 2016-01-06 19:12:01

Temat: Re: Jazda na resztkach?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla mnie to możesz sobie "to coś" nazywać nawet "hanuką".

Bardziej by pasowała "pesaH". Jak jusz.

22. Data: 2016-01-06 19:13:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2016 19:12:01 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2016-01-06 19:05, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> Bardziej by pasowała "pesaH". Jak jusz.

Qrko, zrozum, temu panu wszystko jedno, no dlaczego chcesz mu coś narzucać?
333333-]
--
XL
TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

23. Data: 2016-01-06 19:15:24

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-06 o 19:01, Ikselka pisze:

> Polska tradycja.
> https://www.google.pl/search?q=bia%C5%82a+kie%C5%82b
asa+wielkanocne&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=G1aNV
qbpF8ersAGDoJfgDw

Jaka tradycja? Że biała tylko na Wielkanoc?
Czy, że na Wielkanoc tylko biała?
W wielu domach biała jest przez cały rok, na różne sposoby,
na Wielkanoc też. A na Wielkanoc jadłospis jest bardziej urozmaicony,
w wielu domach jada się inne rzeczy - nie tylko białą,
Więc nie rozumiem użycia słowa "tylko".

24. Data: 2016-01-06 19:45:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Qrko, zrozum, temu panu wszystko jedno, no dlaczego chcesz mu coś narzucać?
> 333333-]

Ja nie mu.

tolerącyjnię

25. Data: 2016-01-06 19:47:33

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-01-06 19:15, obywatel cef uprzejmie donosi:

> [...]
> na Wielkanoc też. A na Wielkanoc jadłospis jest bardziej urozmaicony,
> w wielu domach jada się inne rzeczy - nie tylko białą,

To chba jest jak z winem.
Niektórzy codziennie, niektórzy w niedzielę

26. Data: 2016-01-06 19:49:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jan 2016 19:15:24 +0100, cef napisał(a):

> [...]
>
> Jaka tradycja? Że biała tylko na Wielkanoc?
> Czy, że na Wielkanoc tylko biała?
> W wielu domach biała jest przez cały rok, na różne sposoby,

Oczywiście cały rok "biała" ze sklepu, jak i "szynka" - tyle że oba te
wyroby z desygnatami przyjmowanych nazw mało mają wspólnego, ale
zaspokajają społeczne zapotrzebowanie na tzw wolność wyboru i dostatek, o
czym dalej.

> na Wielkanoc też. A na Wielkanoc jadłospis jest bardziej urozmaicony,
> w wielu domach jada się inne rzeczy - nie tylko białą,
> Więc nie rozumiem użycia słowa "tylko".

W każdej kulturze istnieją pewne potrawy dedykowane konkretnym menu
świątecznym. Amerykanie na przykład obowiązkowo pieką indyka na Święto
Dziękczynienia, co oczywiście Tobie nie przeszkadza jadać go i codziennie,
ale przeciez nie nazywasz tych dn "świętem dzi ekczynienia", bo takie jest
tylko jedno i to bardzo konkretnie uzasadnione. Tym bardziej, skoro u
niektórych "wielkanoc" to dowolna seria dni wolnych od pracy, w sumie nie
powinnam się dziwić, że ich zapotrzebowanie na "białą kiełbasę" także nie
jest związane z żadnym konkretnym świętem ani tradycją. To komunizm, z
powodu niedostatku wolności i szynki, ukształtował w ludziach owczy pęd do
wolności i do szynki, więc większość podświadomie korzysta ile wlezie tj.
na zasadzie "róbta co chceta" z każdej namiastki ich obu, żeby sobie coś
tam wynagrodzić, choć już nawet nie bardzo pamięta, co. Cóż, siła
podświadomości...

27. Data: 2016-01-06 19:50:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jan 2016 19:47:33 +0100, Qrczak napisał(a):

> [...]
qbpF8ersAGDoJfgDw

> To chba jest jak z winem.
> Niektórzy codziennie, niektórzy w niedzielę

A niektórzy do upadłego.

28. Data: 2016-01-06 20:41:09

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na zasadzie "róbta co chceta" z każdej namiastki ich obu, żeby sobie coś
> tam wynagrodzić, choć już nawet nie bardzo pamięta, co. Cóż, siła

Równać chcesz do Amerykanów?
Święta utożsamiasz ze stołem?
Musi być kiełbasa w Wielką Noc, bo Tradycja Każe?
Nieważne, że jarosze, musi być Kiełbasa?
I w drugą stronę, jak kto lubi kutię, to Tradycja pozwala raz w roku?

najbardziej szkoda choinki - niejadalna

29. Data: 2016-01-06 20:43:14

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-01-06 o 19:49, Ikselka pisze:

> W każdej kulturze istnieją pewne potrawy dedykowane konkretnym menu
> świątecznym. Amerykanie na przykład obowiązkowo pieką indyka na Święto
> Dziękczynienia, co oczywiście Tobie nie przeszkadza jadać go i codziennie,

Tradycyjnie wielkanocny jest też makowiec czy baba drożdżowa
a bożonarodzeniowo grzybowa, barszcz czy karp a sylwestrowo
o ile dobrze pamiętam racuchy :-).
Również Amerykanie jadają indyka w inne dni.

> [...]
> na zasadzie "róbta co chceta" z każdej namiastki ich obu, żeby sobie coś
> tam wynagrodzić, choć już nawet nie bardzo pamięta, co. Cóż, siła

Nie mierz wszystkich swoją miarą.
Mój domowy jadłospis to nie jest kwestia odreagowania jakichś
braków sprzed ćwierćwiecza. Jemy to na co mamy ochotę
i wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Jadłospis świąteczny owszem
w jakiś tam sposób kształtuje tradycja, ale nie do tego stopnia, żeby
tylko i tylko wtedy. Albo nie rozumiesz znaczenia słowa "tylko"
albo ...
Napisz wprost: tak, w moim domu jemy białą kiełbasę tylko raz w roku -
na Wielkanoc.
I ja to zrozumiem. Napisz konkretnie- tak czy nie - zamiast rozmydlać
sprawę, uciekać od tematu, obracać wszystko w żart czy wciągać Amerykę w
ten spór.

30. Data: 2016-01-06 20:43:14

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> W każdej kulturze istnieją pewne potrawy dedykowane konkretnym menu
> świątecznym

które to niektórym wydają się być "odwieczne" a są tak stare jak
świąteczny karp z lat 60. XX wieku

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?