Re: Kaczka

Data: 2003-10-13 09:41:12
Temat: Re: Kaczka
Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl>

Użytkownik "Mich'ata " <m...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w wiadomości
news:bmdlb8$dnv$1@inews.gazeta.pl...
> Poradzcie grupowicze...
> Zostałam obdarowana kaczką.Lezy bidula w zamrazalniku a ja nie wiem co z
nia
> zrobic. Jakos tak do tej pory nigdy nie miałam okazji
> przyzadzac kaczki. Na dodatek jest cała. Po rozmrozeniu bede musiala
> calosc wykorzystac /a u mnie rodzina niewielka/.
> No i co ja mam z nia zrobić?:)
>
> Pozdrawiam,
> Zatroskana Mich'ata

dobra kaczka to jest to :)
uszy do gory, zakasa rekawy i do roboty:

kaczusie rozmrozic, sprawdzic, czy sie jakies wnetrznosci nie zaplataly we
wnetrznu i dokladnie umyc (usunac pozostalosci z pierza jesli sa).

pozostale ingredjencje:
wino biale polwytrwane;
pomarancze cale 2szt
cytryna1 szt
anansy 1 puszka albo jeden caly swiezy
1/2 l rosolu drobiowego

odsaczyc anansy, polowe z nich pokroic w drobna kostke. jedna pomarancze i
cytryne porzadnie wyszorowac i otrzec z nich skorke. z cytryny wycisnac sok,
pomarancze pokroic w taka sama kostke jak ananasa. druga pomarancze pokroic
w plastry. nadziac kaczusie pomarancza i ansnasaem i zaszyc dziure.
kaczucie wsadzic do brytfanki lub zarodopornego naczynia po jej uprzednim
natarciu sola. wlac sok z cytryny, rosol drobiowy, sok z ananasa, dorzucic
skorki z cytryny i pomarnaczy i dusic pod przykryciem (jesli kaczka wazy 2
kg to jedna godzine) polewajac ja sosem.
odkryc kaczusie, oblozyc ja plastrami anansana i pomaranczy polac winem i
pozostawic w piekarniku bez przykrycia caly czas polewajac malymi porcjami
wina.
kiedy kaczka jest gotowa, zlac sos do garnuszka i zagescic go.
kaczusie serwuje na polmisku oblozona ananasowmy i pomaranczowymi
plasterkami, sos podaje w sosjerce. do tego w zaleznosci od fantazji
podawalam ziemniakimlode, puree zsiemniakow lub ryz.

smacznego

skrzacik