Re: Kefir dobry na wszystko!

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kefir dobry na wszystko!
<5b066f91$0$31372$65785112@news.neostrada.pl>
<5b0a889e$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
<5b0a9ec3$0$677$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b0ad764$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<pefbgq$psq$3@news.icm.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<pefee9$oao$1@news.icm.edu.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<pego13$7g2$1@news.icm.edu.pl>
Date: Mon, 28 May 2018 13:44:41 +0200

Animka pisze:

> Nie wchodziłam tam nawet. Tam jest bazar,łlaziłam po bazarze.
> Do dziś mam w oczach tą biedną psinkę, jej wzrok, która przeczuwała,
> ze będzie zabita.

Jakoś staram się zrozumieć ludzi, którzy dwadzieścia lat temu wygadywali
podobne rzeczy. Ktoś wychowany w zaścianku spotyka się z nowym zjawiskiem,
nowymi ludźmi. Wyobraźnia mu pracuje, coś gdzieś przeczyta, usłyszy -- i
już ma przed oczami obraz Chińczyka, który tuczy pieska by pokawałkowanego
sprzedać z ryżem w ulicznej budzie. Ale żeby dzisiaj wypisywać takie
głupoty?! Toż to się kompletnie kupy nie trzyma, poczynając od samej
ekonomiki tego procesu -- mięso jest tanie i jest.

Jeśli gdzieś w Warszawie serwują psinę, to nie w budce na Bakalarskiej,
a w którejś z ekskluzywnej chińskiej restauracji. Ekskluzywnej w tym
znaczeniu, że niedostępnej z zewnątrz, trzeba znać adres, wiedzieć do
których drzwi na którym piętrze kamienicy zadzwonić. Raz byłem w takim
miejscu, ciekawe przeżycie (psów nie serwowano).

Zresztą i tak więcej psów w Polsce źle kończy z ręki tubylców, którzy
uważają psi smalec za lek na wszystko (głupoty, jak się okazuje, nie leczy).

> Tego to nie wiem. Nie mam rozeznania.

A ja mam. Dlatego piszę.

Jarek

--
-- Znaczy, jeżeli pan powiedział, znaczy, pan wiedział.
-- Nie wiedziałem, ale powiedziałem.