Kiełbasa własnego wyrobu

21. Data: 2013-06-13 10:02:36

Temat: Re: Kiełbasa własnego wyrobu
Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzdury. Na 5 godzin wędzenia poszło mi wiadro (3kg?) drewna, łacznie z
godzinnym rozgrzewaniem.
Toksyczne związki są w wędlinach w sklepach.
Drewno jest z mojej działki z wycinanych wiśni i czereśni. Zdrowe i
najlepszej jakości. Jałowiec z lasu.
Dym w płynie - mistrzostwo świata? Proszę...zgadnij, dlaczego w
masarniach ten dział nazywają lakiernią.

22. Data: 2013-06-13 11:27:56

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Wiadro albo pół szklanki. Jak nie widzisz różnicy to idź do okulisty. Możesz też
eksperyment zrobić i wypić pół szklanki wody a potem wiadro wody. Tam gdzie wędzą
płynami to ten dział mogą nazywać jak chcą nawet strefą 51. I nie będzie to znaczyło
że koncentraty dymów w płynie są złe. Wędzenie w płynie i nadawanie koloru to dwie
różne obróbki. Preparaty do kolorowania oparte są na karmelu. Widać że oglądasz w
telewizji takie jedno grube babsko co nic jej nie pasuje w materii jedzenia. Właściwy
dym uzyskuje się jeśli rozkład drewna następuje w temperaturze ok 280 stopni
Celsjusza. W tej temperaturze nie ma żaru ani ognia. Taki rozkład jest możliwy jeśli
drewno podgrzewane jest zewnętrznym źródłem ciepła. Nie wierzysz to poczytaj w necie.
Jest sporo opracowań na ten temat. Nie ma również zakazu sprawdzania w sanepidzie czy
to co robisz jest jadalne.

23. Data: 2013-06-13 13:25:28

Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...com wrote:

> Tak. Płynne koncentraty to czysta natura. Spalają wyselekcjonowane gatunki
> drewna w kontrolowanych warunkach. Dym oczyszczają w płuczkach wodnych.

Jak jest oczyszczony w płuczkach, to nie zawiera frakcji konserwujących:
kwasy karboksylowe, związki karbonylowe i fenolowe
:(

Ale nie musi tak być:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
i=CELEX:32003R2065:PL:NOT

> Potem zagęszczają i sprzedają jako koncentrat. Widzisz gdzieś w tym jakąś
> straszną chemię? W koncentracie jest przede wszystkim konserwant z dymu i
> aromat z dymu. Reszta gówna jest wyeliminowana.

http://www.pttz.org/zyw/wyd/czas/2011,%203(76)/120_1
29_Kubiak.pdf

Jednoznacznie autorzy wykazali, że wyroby poddane zarówno wędzeniu
tradycyjnemu, jak i przemysłowemu odznaczają się zawartością benzo(a)pirenu
istotnie mniejszą od dopuszczalnego limitu

> Obróbka cieplna jest taka sama jak przy wędzeniu w beczce.

Nieprawda, nie zawsze. Wg. EU (???) termin "wyroby wędzone tradycyjnie"
przysługuje także wyrobom z koncentratu, tylko w przypadku użyciem
technologii rozpyłowej.

> Mięsu jest obojętne jak w niego wejdzie
> to co konserwuje i co robi zapach i smak.

Nieprawda.

> [...]
> robione i dużo w nich wypełniaczy. Jak sam chcesz robić kiełbasę to nie
> będziesz do niej pakował to co pakują w śląską podwędzaną za 6,99.
> Będziesz chciał posłuchasz rady. Nie będziesz chciał nie posłuchasz. Ja
> Cie ostrzegłem przed wędzeniem w beczce. Jak już musisz palić drewno to
> pal z elektrycznej wędzarni.

> Jak zużyjesz 50 razy mniej drewna to i w
> wędzonce będzie 50 razy mniej substancji toksycznych. A wędzonki smakiem,
> zapachem, trwałością niczym się nie będą różniły od wędzonych w beczce.
> A jeśli będą się różniły to tylko na korzyść.

Mijasz się niestety z prawdą.
Nawet EU nie do końca jest taka kategoryczna:

"zastosowanie aromatów dymu wędzarniczego ogólnie uważane jest za
stwarzające mniej obaw natury zdrowotnej niż tradycyjny proces wędzenia"

> Masz wybór. Od Ciebie zależy
> którą drogą pójdziesz. Mam elektryczną wędzarnię. Sama utrzymuje
> temperaturę jaką jej zadam. Sama pobiera drewno tak żeby dym był
> optymalny. Doszedłem do wprawy z ustawianiem podajnika i przez 8 godzin
> zużywam szklankę zrębków. Zrębki kupuję w małych opakowaniach żeby mieć
> świeże, bo to jest ważne.

A mają twoje zrębki świadectwo pochodzenia ;)

24. Data: 2013-06-13 14:01:11

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
[...]

co ci powiem to ci powiem: Pan Jurek (mój dostawca wiejskich świnek,
chowanych na ziemniakach, ospie i pokrzywach, bez zadnych pasz tresciwych)
nawet kawałka ogona by mi nie sprzedał, jakby się dowiedział że ja zamiast
wedzić jak się należy w zimnym dymie po 2 godziny przez 10 dni (na ten
przykład)maluję jakimś świństwem nowoczesnej chemii.
pozdr
Stefan
PS. A z kim wypić flaszeczkę podczas wędzenia? z pistoletem czy pędzlem? A
szwagier?

25. Data: 2013-06-13 14:19:41

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-13 11:27, k...@g...com pisze:
> Wiadro albo pół szklanki. Jak nie widzisz różnicy to idź do okulisty.

Co za idiota wędzi na wodzie? Lecz się człowieku, jeśli nie widzisz
różnicy między wiadrem wody (10kg) a wiadrem porąbanych szczap.

> [...]
poczytaj w necie. Jest sporo opracowań na ten temat. Nie ma również
zakazu sprawdzania w sanepidzie czy to co robisz jest jadalne.

Nie mam telewizora. Smacznego ekstraktu.

26. Data: 2013-06-13 20:29:57

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 13 czerwca 2013 13:25:28 UTC+2 użytkownik Miroslaw Kwasniak napisał:

> [...]
>
> stwarzające mniej obaw natury zdrowotnej niż tradycyjny proces wędzenia"

> A mają twoje zrębki świadectwo pochodzenia ;)

Czy ja Ci zabraniam wędzić w beczce? Nie. Oczywiście poza mądrowaniem się nigdy nie
dałeś swoich wędzonek do zbadania.

27. Data: 2013-06-13 20:31:55

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 13 czerwca 2013 14:19:41 UTC+2 użytkownik Robson napisał:

> [...]
>
> zakazu sprawdzania w sanepidzie czy to co robisz jest jadalne.
>

> Nie mam telewizora. Smacznego ekstraktu.

Idiota nie wędzi na wodzie. Idiota nie rozumie prostego tekstu. Ale to normalne
dlatego jest idiotą.

28. Data: 2013-06-13 22:27:47

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
>Idiota nie wędzi na wodzie. Idiota nie rozumie prostego tekstu. Ale to
>normalne dlatego jest >idiotą.

Dlatego tak często patrzysz się w lustro?
W nagrodę za chamstwo PLONK.

Rukola...
Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni