Re: Koniec roku to o ocenach ;-)

From: "Agnieszka" <a...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Date: Fri, 13 Jun 2008 22:16:52 +0200

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości
news:g2uju1$rp8$1@news.onet.pl...

> Ja bym na Twoim miejscu poprosiła panią o przygotowanie trudniejszych
> zadań domowych. Można też (prostsze rozwiązanie) kupić jakiś zbiór zadań
> na wyższym poziomie, z którego syn będzie rozwiązywał określoną liczbę
> zadań - zamiast robienia zbyt łatwych dla niego zadań domowcyh.

W przyszłym roku będę bardziej naciskać na to, żeby zadania domowe były
zróżnicowane. W pierwszej klasie za szybko odpuściłam. Między innymi
dlatego, że nie wiedziałam, jak się odnajdzie w nowej szkole.

Zbioru kupować nie muszę, w domu książek matematycznych i fizycznych jest od
groma na różnych poziomach. Niektóre nawet zaciekawiły mojego programowo nie
czytającego synalka ;-)

> [...]
> nastolatków w wieku buntu nie ułatwia indywidualizacji. Niemniej jednak
> wszystko da się zrobić. Choć pewnie gdyby pani goniła z programem od razu
> byłyby protesty od rodziców słabszych uczniów... Wiesz, każda klasa jest
> inna, w jednej dzieci można podzielić na grupy zależne od wiedzy i każda z
> nich będzie pracować, a w drugiej - trzeba naprawdę stawać na głowie, żeby
> dzieci cokolwiek chciały pojąć. U nas dwójka dzieci bardzo zdolnych
> matematycznie przerabia sobie na lekcji zbiór zadań z olimpiad, do pani
> zgłaszają się tylko wtedy, jak mają problem ze znalezieniem rozwiązania.

Przedyskutuję to po wakacjach z wychowawcą :-)

> Jakoś tak odnoszę wrażenie, że problemem nie jest odrabianie lekcji, tylko
> matematyczka... Dziecko, które lubi swojego nauczyciela odrobi nawet
> lekcje pt. 2+2.

Akurat tym najbardziej spornym przedmiotem nie jest matematyka, przykład był
matematyczny, bo najprostszy do pokazania ;-) Ale po 1 klasie już wiem czego
się spodziewać, po wakacjach ruszam do boju, żeby dziecko nie marudziło, że
znowu zmarnowany rok :-)

Agnieszka