Re: Koniec roku to o ocenach ;-)

From: <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Koniec roku to o ocenach ;-)
Date: Sat, 14 Jun 2008 10:05:17 +0200

> znaczy jestes za a nawet przeciw. Ja mialam chemie w jednym palcu, bylam 3
> olipmiadzie chemicznej na poziomie wojewodzkim, i zgadnij czy mialam
> zadawane inne zadania, lub mialam jakas ulge od tych latwiejszych? nie. I
> jakos je odrabialam, nie podchodzilam do tego arogancko ale podchodzialam
> do
> tego jako uczen. Bylo zadanie, i trzeba bylo go zrobic. Jesli jest to
> latwe,
> to tym bardziej 2 minuty w pamieci nie zaszkodzi mu tego zrobic. Tu nie
> chodzi o to, ze powinien miec trudniejsze, tak powinien, to nei podlega
> [...]

zgadzam sie z tym, ze bez wzgledu na to jak dziecko sobie radzi, obowiazek,
to obowiazek. moj starszy syn tez tez "uzdolniony matematycznie". nasze
rozwiazanie: szkola to cos, co trzeba we wszystkich podpuntakch zaliczac,
nie kombinowac, po prostu robic. a rozszerzamy wiedze na poziom, ktory jest
wyzwaniem dla dziecka, we wlasnym zakresie.

tak jak z jezykami obcymi. chcemy, by dziecko uczylo sie troche szybciej niz
reszta klasy, bierzemy nauczyciela, zapisujemy na dodatkowe zajecia.

a swoją drogą. mimo iz bylam osoba, ktora przez caly rok, z WSZYSTKICH
klasowek, miala maksymalna liczbe punktow, nie wpadlam na to, by nie
odrabiac zadan domowych.

A.