Re: Książka dla nastolatki...

From: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Książka dla nastolatki...
Date: Fri, 8 Jul 2011 11:22:53 +0000 (UTC)

Pewnego dnia, a było to Fri, 24 Jun 2011 16:50:40 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <a...@p...neostrada.pl> i powiedziała:

> Proponuję byś zajrzała na blogi 14latek, skonstatowała kim one są i
> zastanowiła się czy to jest stan warty petryfikacji. Albo jeszcze lepiej
> jakbyś zajrzała na blogi trzydziestolatek o mentalności czternastolatek
> i tam się zastanowila czy jednak tresura to najstraszniejsze co może
> dziecko spotkać.

Sprecyzujesz, co Ci takiego przeszkadza w blogach 14-latek, co byś
chciał drastycznie usuwać? I co to znaczy 30-latka z mentalnością
14-latki? Nie bywam w takich okolicach i nie wiem, czy rozmawiamy o tym
samym.

Nie neguję potrzeby tresury, jeśli ktoś taką potrzebę ma, jedynie neguję
słownictwo, jakie jest do opisu rzeczywistości w tym wątku użyte. Albo
tresujemy i wtedy ok - podsuwamy książki "mądre", żeby z pokemona zrobić
istotę myślącą, albo twierdzimy, że proponujemy alternatywną rozrywkę w
stosunku do SIMS-ów.

Byłam niespecjalnie mądrą 14-latką (ale nie odstawałam od normy),
wyrosłam. 14 lat to pewien etap, chichoty na widok tyłków kolegów z
klasy i noszenie różowego to coś, przez co trzeba przejść, jak przez
ileś chorób wieku dziecięcego. Bycie mentalną 14-latką w wieku lat 30
nie wydaje mi się jakoś specjalnie naprawialne przez cokolwiek, a już na
pewno nie przez podsuwanie mądrych lektur, bo - jak mówi mądre
przysłowie - z gówna bata nie ukręcisz. To już abstrahując od tego
wątku.

> Sorki, ale powtarzasz bezmyslnie.

Bezmyślnie, bo mam inne zdanie? :-> Umówmy się na potrzeby dyskusji, że
DGCC. Nie cenię Sienkiewicza i tyle.

Zuzanka

*:.
Małgorzata Krzyżaniak ................ We Are a Non Prophet Organization