Re: Kto z Was przestal pic bez AA ?

Data: 2006-04-29 22:37:18
Temat: Re: Kto z Was przestal pic bez AA ?
Od: "michal" <6...@g...pl>

Użytkownik "jakub" napisał w wiadomości

> no cóż, wynika z tego dość jasno że niezrozumienie jest obustronne. Wydaje
> mi się że dobrze by Ci zrobiło odwiedzenie paru sensownych (nie wszystkie,
> niestety, takie są) mityngów AA i przemyślenie historii jakie tam
> usłyszysz. Ale myślę że tego nie zrobisz, a jeśli nawet, nie będziesz
> słuchał ani rozumiał.

Oczywiście, że tego nie zrobię, bo nie jest mi potrzebne rozumienie tego
tematu tak, jak Wy go rozumiecie. Nie mam też zamiaru wprowadzać rewolucji,
ani pisać pracy naukowej.

> Uważasz że wyjście z alkoholizmu to kwestia woli i motywacji, a
> alkoholizm, narkomania, seksoholizm czy hazard to jakościowo takie same
> nawyki jak wrodzona kłamliwość, naiwność czy zadrośnictwo.

Nie uważam, że jakościowo są te same. Wikłanie się w te jak i tamte problemy
oparte jest jednak na tym samym mechaniźmie motywacyjnym i na własne
życzenie. (Nie pasuje mi tu Twoje zestawienie słów "wrodzona kłamliwość" -
nie ma czegoś takiego)

> Że traktowanie uzależnienia jako choroby to uleganie (zapewne narzuconym
> przez lobby AA i terapeutów) wątpliwym teoriom.

Nie mówię, że alkoholizm nie jest chorobą. Teorie nie są wątpliwe. Nie
uważam tak. Mówię, że moim zdaniem w terapii są pewne elementy, które być
może należałoby rozważyć i może zmienić. Pewna hermentyczność klubów AA
(przynajmniej mentalnie) nie sprzyja rozwojowi metod.

> Można Ci pozazdrościć tego że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz,
> ale gdybyś choć raz z daleka zobaczył piekło, przez jakie przechodzą
> naprawdę uzależnieni (nie tylko alkoholicy)... zapewne nie plótłbyś
> publicznie takich bzdur.

Dzięki za dystans do mnie, jaki wykazujesz.

> Myślę że rozumiem Twoje motywy, ale -jak pisałem w poprzednim poście- to
> co piszesz jest niebezpiecznie bliskie "ideom" wynikającym ze
> standardowych mechanizmów obronnych, które zbyt często udaremniają albo
> utrudniają właściwą terapię. Dlatego jest potencjalnie niebezpieczne, i
> dlatego Mysza, Sebix2 i ja próbujemy Ci wybić z głowy te urojenia mocy, bo
> możliwe, że komuś kiedyś bardzo zaszkodzisz.

Próbuj! Spójrz na tytuł wątku. JC zadał pytanie i z tego , co pisze, wygląda
przynajmniej na zwycięzcę, ale nazywa siebie "Należącym do Niepijących" Jest
bezprzecznie z mojej "grupy". Nie możesz wiedzieć, czy on wygrał już, czy
jest naiwny. Wiesz czemu? Ja sądzę, że nie potrafisz już myśleć jak zwykły
zwycięzca. Ty myślisz jak goniący zwycięstwo uczestnik AA. Tymczasem ja
wiem, że można być w stu procentach pewnym, iż nie będzie się robiło czegoś,
o czym jest się przekonanym, że nie należy.

Komu sprzedać silną wolę? Mało używana!

Ja na pytanie postawione w wątku odpowiedziałem. Powiedziałem, jak to
zrobiłem i skąd to się u mnie wzięło. Więc zastanów się, co byś chciał wybić
z mojej głowy? Zazdrościsz mi... Tak napisałeś.

pozdrawiam serdecznie
michał

--
Nie można dobrze przeżyć dnia, nie robiąc czegoś dla osoby, która nigdy nie
będzie w stanie się odpłacić (John Wooden)